Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ny på surfing

• ny på surfing

Publicerad av oskar_ny på 19 juli, 2007 vid 05:45

hej jag har precis köpt ett vindsurfing paket som jag hittade på denna sidan.
    Till problemet jag är helt grön på detta så jag tänkte höra mig för om det finns någon film /bok eller dyligt som förklarar grunderna. jag har sufat på en gammal bräda förr i tiden men den var inga problem att stå på medans man drog segel. brädan jag har köpt är freeride AHD 255 style (99:a) 88 liter. med segel på 5.6. tacksam för svar

oskar_ny svarade 17 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • oscar

Medlem
    19 juli, 2007 vid 06:25

Ojoj jag tror att du kan ha gjort bort dig om du inte väger 50kg. 88 liter är inte mkt att stå på. Du bör kunna vattenstarta för att segla på den brädan och den kräver ca 8-9 m/s för att plana. Varför inte gå en surfkurs nånstans först?

• billing

Medlem
    19 juli, 2007 vid 08:46

Paketet du har köpt är inte det bästa nybörjarpaketet kan man säga. Men om du dock har vind är det bara tt nöta på även fast det kommer ta längre tid att lära sig på den än en nybörjarbräda. Köp “Beginner to winner” bra dvd med bra tips. Kan köpas på http://www.skidsport.nu

• oskar_ny

Medlem
    19 juli, 2007 vid 14:10

tack för alla svar viste att det skulle vara svårt och som sagt har nog haft lite dåligt med vind. ska till öland och se om jag kan få lite mer skavsår i helgen:crazy:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ny på surfing

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.