Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing NY Plats – SWT Slalom 4-5 September 2010 => Lomma

• NY Plats – SWT Slalom 4-5 September 2010 => Lomma

Publicerad av klang på 11 augusti, 2010 vid 18:41

Hej slalom-rävar

SWT Slalom tävlingen som tidigare planerats att köras i Göteborg 4-5 September är flyttad till Lomma och kommer att arrangeras av LBWS istället.

LBWS ser det som ett ypperliggt tillfälle att slå tillbaka mot vädergudarna som tidigare i år satte stopp för deras grandiosa arrangörs planer.

Då både Surfers och GWC fått problem med att arrangera kommer tävlingen i Lomma att bli den enda SWT Slalom tävlingen i år, se till att inte missa chansen. Förhållanden i Lomma lovar ett spektakulärt event även för åskådare.

klang svarade 14 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • klang

Medlem
    11 augusti, 2010 vid 18:49

Vi återkommer med uppdaterad inbjudan så fort vi bara hinner, p.g.a. av denna ändring med sent datum så kommer ingen föranmälan att krävas.

Det rekommederas dock att ni anmäler ert intresse redan nu per e-mail till robert.klang@lbws.com om ni vill få tillgång till den senaste informationen. Vi kommer inte att använda surfzone som vår första informationsportal, utan det blir till alla er som anmält ert intresse per e-mail.

• klang

Medlem
    31 augusti, 2010 vid 19:06

Nu tycker jag att alla slalomfantaster ska bedja en stilla bön innan ni gå och lägger er idag, gärna varje kväll, bönen bör innehålla:

1.) Era ödmjukaste önskningar om massor av vind till helgen, gärna över 11m/s
    2.) Alla eventuella laster som ni kan tänker er att försaka för att punkt1 ska bli uppfyllt
    3.) Fenor som ni kan tänka er att offra för att punkt1 ska bli uppfyllt

Ni som är av från den mer radikala grenen kan ju även fundera på att börja förbanna ”fadern” till alla dåliga vindprognoser

• andersbq

Medlem
    31 augusti, 2010 vid 19:37

Nu ska jag inte bli djävulens advokat på något sätt, men det är efter såna här säsonger som man brukar börja prata om att ha tävlingar ”på prognos”, ”mobilt” eller ”utomlands” 😉 (Stackars Klang!!)

• klang

Medlem
    1 september, 2010 vid 18:58

hahaha… nej då Anders, du har ju en poäng såklart… som arrangör så är det väldigt frustrerande att behöva ställa in när man gjort alla förberedelserna… att köra själva tävlingen är oftast piss-i-missisippi jämfört med allt jobb man lägger ner innan…

Jag hoppas att bara för att vi missar vind någon gång då och då att inte alla ger upp utan att vi fortfarande har några kämpar som fortsätter och försöker boka in tävlingen i SVF kalendern. Om jag får lägga mitt veto så kommer vi aldrig ha en SWT tävling på prognos… då är det bara de som har ett flexibelt levene som kan vinna cuppen… att vi kör plojtävlingar på prognos tycker jag är OK.

Nästa år kommer jag bara dra i Vindgripen tävlingar i skåne… små tävlingar på prognos… inget förarbete… alla som vill är välkomna så klart… som sagt, hoppas att någon annan tar upp facklan…

• swe117

Medlem
    1 september, 2010 vid 19:16

Ja, stackars Klangen! Jäkla meck med allt arrangemang, men nu får du ju chans att delta i det riktiga KMt i stället, lär ju inte bli nån vind till helgen i Klagshamn heller.

Anders; du måste ju ha flest fenor i hela landet:wink:

• kapten-k

Medlem
    1 september, 2010 vid 20:16

konstigt… det borde bli vind eftersom jag skall jobba…

• klang

Medlem
    2 september, 2010 vid 21:21

LBWS tävlingsledning beslutade ikväll att hela helgens SWT tävling blir inställd på grund av dålig vindprognos. Varken DMI, Windguru, eller Windfinder visade något tecken på att det skulle finnas vind för att genomföra en slalomtävling.

Vi beklagar, bättre lycka nästa år hoppas vi…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing NY Plats – SWT Slalom 4-5 September 2010 => Lomma

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.