Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny president i USA?

• anonym-anvandare

Medlem
    24 september, 2004 vid 18:56

Bush är bäst! Stoppar man inte galningarna i Irak i tid så kommer många fler människor att dö av nya terrorist attacker i Väst!

• nordgren

Medlem
    24 september, 2004 vid 19:17

Svar till:

Bush är bäst! Stoppar man inte galningarna i Irak i tid så kommer många fler människor att dö av nya terrorist attacker i Väst!

[/ QUOTE ]

Du kanske skulle öva upp lite mer kritiskt tänkande.

• styret

Medlem
    24 september, 2004 vid 19:57

eller så behåller dom sin olja själva.
    jag stödjer inte iraks förra statsskick men vet ifan om det är bättre att usa går in och tar vad dom vill.

och nu kommeer ryssland igång igen. det här verkar kunna bli riktigt skoj.

• Johan!!

Gäst
    25 september, 2004 vid 00:30

Ja den är ganska gammal. Jag läste den nån gång i sommras och jag tror artikeln var från 97-98.
    Kom inte ihåg så mycket av den förrutom att han gillade tydligen att dra feta repor långt ut till havs. Han recenserade också en del ny utrustning.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 september, 2004 vid 06:27

USA köper oljan av Irak och därmed får dem in pengar till landet. Dem skulle lika gärna kunna sno oljan men det gör dem inte!

• styret

Medlem
    25 september, 2004 vid 07:03

men dom har säkrat så att irakierna inte vägrar sälja olja till dom, vilket var ett orosmoment när sadam hade makten.

jag tror (obseverar tror) inte att dom ger marknadspris för den heller.

men kerry ställer iofs upp i årets val va?

• nordgren

Medlem
    25 september, 2004 vid 08:37

Helt frivilligt, och knappast för några ockerpriser va? Ja just ja…det var så det var.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2004 vid 07:34

Olja handlas ALLTID till marknadspris. (Tro kan du göra i kyrkan.)Dessutom har kriget kostat tusentals miljarder för USA så någon ekonomisk vinning lär dem inte ha! Inte heller fanns det någon olja i Kosovo utan dem hjälpte till för Europas bästa. Tacka istället USA och Bush

• nordgren

Medlem
    26 september, 2004 vid 08:55

Haha, vad rolig du är.

• safesurfer

Medlem
    26 september, 2004 vid 10:42

Marknadspriser funkar bara om det finns bra konkurrens. Det finns ingen fri marknad det måste finnas regler som styr den, vilket man också har i USA. Om någon hade monopol på mat eller medicin (typ bromsmedicin för AIDS) skulle de kunna ta rätt bra betalt. Är ju inte direkt så att någon kan bestämma sig för att starta en oljekälla. Då hade jag gjort det för längs sedan och köpt Hawaii. Jag tror inte heller att det är någon slump att det bildats små kungadömen runt oljekällorna typ Qatar Kuwait eller Saudiarabien mycket lättare att kontroller än om det var demokratier och ska komma en hel befolkning till nytta. Jämför USA: s behandling av diktaturen Saudiarabien med behandlingen av diktaturen Cuba. Inget försvar av Cuba bara ett exempel på inkonsekvens. Att störta diktatorer är en sak för befolkningen i landet. Det var en helt annan sak när Kuwait invaderades. Att driva ut Irak från Kuwait var riktigt men att sanktionera befolkningen var idiotiskt de sista som drabbas av sådant är ju de man vill komma åt, ett svagt folk har ingen möjlighet att göra uppror. Sanktioner fungerar bäst på demokratier. Sorry inte mycket surfing i detta inlägget.

• surfskutt

Medlem
    26 september, 2004 vid 13:41

Haha, tror inte riktigt att jenkarna planerade att lägga ut så mycket pengar på kriget som dem gjort… man kan ju inte riktigt påstå att det går bra för dom.

• stewen

Medlem
    26 september, 2004 vid 14:06

Säg nåt krig efter andra världskriget som dom kan känna sig nöjda med?

• rasmus_w

Medlem
    27 september, 2004 vid 00:02

Svar till:

Olja handlas ALLTID till marknadspris. (Tro kan du göra i kyrkan.)Dessutom har kriget kostat tusentals miljarder för USA så någon ekonomisk vinning lär dem inte ha! Inte heller fanns det någon olja i Kosovo utan dem hjälpte till för Europas bästa. Tacka istället USA och Bush

[/ QUOTE ]

Som jag ser det så ser Bush diktaturer som ett hot mot landets säkerhet och vill därför utplåna världens diktaturer så fort han kan. Eftersom han inte kan störta alla diktatorer i världen så har han försökt statuera ett exempel och hoppas att det ska skrämma övriga diktatorer till att överväga demokratiseringar. Bush vill nog hemskt gärna ha bort övriga diktaturer i arabvärlden med, speciellt den i Saudiarabien eftersom det trots allt är därifrån Bin Ladin kommer.

• g_l

Medlem
    27 september, 2004 vid 06:48

Oj vilka reaktioner det blev på den här tråden. Min avsikt när jag startade den var inte att starta en politisk debatt om olja, krig mm (då finns det säkert bättre forum än detta). Jag tyckte bara det var väldigt häftigt att den man som inom någon månad kan vara världens mäktigaste man (vad man än tycker om USA och dess presidenter så får man nog hålla med om att USA:s president är just det) också är en inbiten vindsurfare! (Intervjun som artikeln bygger på är några år gammal, men har publicerats på nytt inför det stundande presidentvalet)
    För den som inte orkat läsa hela artikeln inkl redaktörens förord kopierar jag in ett par citat som visar Kerrys surfintresse:

Ur “FOREWARD by John Chao”:”SENATOR JOHN KERRY was being pulverized by 40 knot winds. His windsurfing buddy cringed at the sight of a United States Senator being tossed around like a rag doll and splattered time and time again onto the forgiving waters of his beloved state of Massachusetts. For three hours, Kerry felt the rage of the wind and struggled to leverage his body against the gale force-finding balance briefly, only to lose it in spectacular crashes. Nevin Sayre, the windsurfer whose equipment the Senator was borrowing, was amazed at the warrior’s perseverance and was worried about the Senator’s safety. He could see the New York Times headline blaming him for the loss of a luminary. For even he, a former professional windsurfer, had difficulties in these overpowering conditions. “Finally,” recounts Sayre, the 54-year old Senator dragged himself out of the water and, grinning from ear to ear, proclaimed the experience as . . . “OUTSTANDING!”

Jag tycker också att Kerrys egna ord om vindsurfing är rätt så bra: Saxat från intervjun: “JK: And I love to play hockey. Hockey is a wonderful sport. I still take my creaking bones out there and pretend that I can still skate. But it’s fun. It’s just great, great fun. And above all that, windsurfing happens to be a fun, exciting, wonderful sport that also has a spiritual concept- a spiritual component that is different. I can certainly see how some people can find spirituality in other sports. But the elements of wind and water, and the interaction with them allows nature to play with you in ways that nature doesn’t involve itself with a hockey game. And so there is a larger force out there that’s different from some of the other sports that don’t engage in that same kind of interaction. And that’s different. It’s very different.

The size of the wave, the intensity of the winds, the complexities that change as that changes. You don’t control that. It’s not just you singing a racket. It’s the interaction that is really toying with you, which gives you a healthy respect. So it can be very humbling and very uplifting and exhilarating at the same time. You know it’s a great interaction. It’s part of a special challenge.

Ta nu och strunta i världsproblemen ett tag och låt oss suga i oss av det faktum att en politiker i världstoppen gillar samma saker som vi! Men sitt nu inte och knappa på datorn mer idag – DET BLÅSER JU!!
    kerrycr.jpg

• lars_k

Medlem
    27 september, 2004 vid 07:34

Japp. Och Göran Persson gillar att köra MTB. As-coolt.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny president i USA?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.