Senaste nytt Forums Övriga Support & Förslag Ny sektion, Recensioner/Prylar

• surfen

Medlem
    6 november, 2006 vid 13:59
    Basse wrote:
    Det ger väl inget att lägga upp en massa prylar om man inte kommenterar dem själv. Läsa vad Goya själv skriver om sin brädlinje kan man ju göra på hans egen produktsida.
    Det man är ute efter som läsare i den konfen är ju att höra vad andra “vanliga” seglare tycker om prylen. Eller är jag helt fel ute!??
    Lägger man upp någon pryl tycker jag man bör kommentera den själv också. Jämför dessa två recensioner:

http://www.surfzone.se/ppr/showproduct.php?product=29&cat=4&limit=recent
    http://www.surfzone.se/ppr/showproduct.php?product=18&cat=4&limit=recent

Jag ber om ursäkt Basse, men dagen jag skulle hämta brädan, och ta ut den på en sväng, dagen då alla jävlars stormbyar skulle drabba oss blev jag insnöad och kom knappt utanför garaget med bilen. Men jag tar bort den nu så inte folk blir putta. Och sätter in den igen när jag kommer ut på vattnet. OK.

Tyvärr så gick det inte att ta bort, så du får strunta att titta på annonsen tills det kommer en kommentar;=)

JO nu är den borta…

• basse

Medlem
    6 november, 2006 vid 14:14

Det är lugnt… jag ville bara belysa Forumets syfte från min synvinkel, så som jag trodde det skulle användas. Andra har kanske andra åsikter om hur det skall användas.

• Knatte

Gäst
    6 november, 2006 vid 14:26

I mitt kan jag inte surfa pga skada/sjukdom, så av den anledningen har jag inte kunnat ge åsikter på mina brädor ännu. Men det kommer förhoppningsvis framöver. :tongue:
    Men det måste väl vara en fördel att brädan finns med i registret, oavsett om det finns omdömme eller inte ? Alla vitala faktorer finns ju med angående mått mm.

• Knatte

Gäst
    6 november, 2006 vid 14:41

Sedan undrar jag om det inte finns någon liten bugg också :blush: Jag har fyllt i vissa uppgifter, som inte kommer med i uppdateringen, utan får editera igen för att få det att funka.

Typ vilken sorts bräda det är. Så har jag fått bocka i alternativyet Race/slalombräda flera gånger. Likaså så verkar det vara extremt svårt att få tuttlebox att fastna utan editeringar.:smile:

• the_novice

Medlem
    6 november, 2006 vid 14:49
    Tall Jonny wrote:
    Det är oxå viktigt att folk lägger ut produkter som man absolut inte vill rekommendera andra (Om det nu finns såna nuförtiden?).:cool2:

Det finns det givetvis och det har jag tex försökt att säga i en annan tråd (här) och där fått mothugg av flera personer som aldrig ens seglat brädan i fråga, bara läst recensioner i tidningar som ju absolut inte är oberoende av tillverkarna men det verkar inte vara något hinder för en del proffstyckare. Veti fan om jag har lust att komma med några goda råd i fortsättningen…

Jag låter hellre dom sponsrade åkarna få skriva i fred om sina produkter i så fall. Dock tycker jag att man borde ange om man är sponsrad och hur många timmar man har seglat på prylarna innan man skrev sin “recension”. Finns en klar “giud” varning här…

(ordförklaring: giud = en guide skriven av en person som inte vet vad han pratar om)

• jps

Medlem
    6 november, 2006 vid 16:10

Min syn är att prylar/recensionsforumet snarast gör det enklare att komma med åsikter utan att få mothugg. I en vanlig tråd blir det lätt en koppling mellan person och åsikt. Dvs folk känner sig påhoppade o dyl. I Recensionsdelen är ju hela idén att olika åsikter ska komma fram. Ju fler som skriver något om en bräda desto bättre (eller mer i alla fall) info blir det ju.

I korthet. Fortsätt att ha åsikter, även de som är mer kontroversiella, gärna också i Recensionssektionen. Det är många med mig som är intresserade.

• steffo

Medlem
    6 november, 2006 vid 20:34

När man skriver en recension så kommer jag att lägga till ett val. Recensionen baseras på: [ ] Äger produkten [ ] Ägt produkten [ ] Lånat / hyrt produkten

Sedan funderar jag på om det inte är bättre att flytta segelstorleken till recensionen istället. Det borde bli lättare att hitta då.

Det kanske är dumt att föreslå att man kan lägga upp en produkt utan en recension. Det är ju trots allt recensionen man vill åt. En variant är att skapa en egen kategori med “Produkter som väntar på en Recension” med risk att det kan bli lite rörigt.

Min AHD var som sagt med i testen och är nu uppdaterad.

När jag lägger till eller tar bort fält så kan det bli lite knas på redan befintliga produkter men om det fortfarande blir fel så får jag kolla vidare på det.

• jps

Medlem
    6 november, 2006 vid 22:29

Det verkar vara något knas med Positiva/Negativa egenskaper på recensionerna. De visas inte längre. Går att fylla i men syns inte efter save.

• fredrik-ygge

Medlem
    7 november, 2006 vid 08:20

Steffo: Kan man ta med “Aloha-knappen” till recensionerna? Man vill ju gärna tack folk för givande recensioner.

The_Novice: Fortsätt skriv och ge goda råd! Det är som med inlägg – man värderar saker efter vem som skrivit det.

• steffo

Medlem
    7 november, 2006 vid 15:23
    JPS wrote:
    Det verkar vara något knas med Positiva/Negativa egenskaper på recensionerna. De visas inte längre. Går att fylla i men syns inte efter save.

Om du breddar fönstret så dyker den upp [bug]

Det borde gå att flytta över “aloha knappen”, jag ska kolla.

• fredrik-ygge

Medlem
    8 november, 2006 vid 12:51

Ser att jag kan ta bort produkt jag lagt till även när annan recenserat den.

• the_novice

Medlem
    8 november, 2006 vid 13:01

Det här med att ange ett pris blir ju lite konstigt när det inte står angivet när man köpte prylen…
    (eller har jag missat ngt?)

• Knatte

Gäst
    8 november, 2006 vid 14:55
    The_Novice wrote:
    Det här med att ange ett pris blir ju lite konstigt när det inte står angivet när man köpte prylen…
    (eller har jag missat ngt?)

Håller med, att årtalet när man köpte prylen borde finnas med. Nu kan det bli lite tokigt om det anger inköpspriset för 6 år sedan typ..:grin:

Jag har fortfarande problem att få med Tuttlebox eller vilken typ av bräda det är.Man bockar i rätt alternativ, som sedan inte finns med efter sparande.
    (Sitter med Firefox om det kan ha någon betydelse)

• adde

Medlem
    8 november, 2006 vid 15:08

Jag hade samma problem som du knatte. Däremot kunde jag uppdatera efteråt och då fastnade det…

• Knatte

Gäst
    8 november, 2006 vid 15:42
    adde wrote:
    Jag hade samma problem som du knatte. Däremot kunde jag uppdatera efteråt och då fastnade det…

Jo, så gör jag också (Editerar i efterhand alltså..)

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Support & Förslag Ny sektion, Recensioner/Prylar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.