Senaste nytt Forums Övriga Support & Förslag Ny sektion, Recensioner/Prylar

• steffo

Medlem
    8 november, 2006 vid 15:53
    Knatte wrote:
    Jag har fortfarande problem att få med Tuttlebox eller vilken typ av bräda det är.Man bockar i rätt alternativ, som sedan inte finns med efter sparande.
    (Sitter med Firefox om det kan ha någon betydelse)

Jag har samma problem själv, samma fel även på segel har jag märkt.

Nu ska dock alla fälten på recensionen synas.

• adde

Medlem
    9 november, 2006 vid 08:53

Vad är att föredra, att man lägger in en produkt som (tex)
    Naish Force 2006-2007
    och sen skriver en recension om varje storlek man seglat.

Eller att man lägger in varje storlek som en produkt?

I det första fallet blir det ju mer samlat, troligen flera recensioner under varje produkt (lättare överblick), nackdelen är ju att det inte går att ange storleksmåtten på ett bra sätt.

• steffo

Medlem
    9 november, 2006 vid 10:38
    adde wrote:
    Vad är att föredra, att man lägger in en produkt som (tex)
    Naish Force 2006-2007
    och sen skriver en recension om varje storlek man seglat.

Eller att man lägger in varje storlek som en produkt?

I det första fallet blir det ju mer samlat, troligen flera recensioner under varje produkt (lättare överblick), nackdelen är ju att det inte går att ange storleksmåtten på ett bra sätt.

Det går att flytta fälten för måtten till recensionen så det är inget problem. Det känns bättre att göra så faktiskt.

• adde

Medlem
    9 november, 2006 vid 14:58

testade att lägga in en produkt (Naish Force) på det sättet. Kanske kan man göra en underrubrik på recensionen, där man kan ange storlek odyl?

• steffo

Medlem
    9 november, 2006 vid 21:14
    adde wrote:
    testade att lägga in en produkt (Naish Force) på det sättet. Kanske kan man göra en underrubrik på recensionen, där man kan ange storlek odyl?

Det är min tanke men jag väntar med det tills jag har fixat buggen med att vissa värden inte fastnar.

• alexasu

Medlem
    9 november, 2006 vid 23:02

jag ser inte poängen med att teamseglare lägger ut recensioner på master där de bara skriver “funkar perfekt till rekomenderade segel”.
    om en partisk persons recension ska tillföra något får den nog vara lite mer nyanserad än så.
    men de e kanske bara jag…

• fredrik-ygge

Medlem
    10 november, 2006 vid 05:40
    alexasu wrote:

Nej, det är det inte.

Vore bra om man fick ange om man hade spons eller liknande för produkten man recenserar. En recension från en teamseglare är väl antingen meningslös eller tjänstefel?

• the_novice

Medlem
    10 november, 2006 vid 12:36
    Steffo wrote:
    adde wrote:

Det är min tanke men jag väntar med det tills jag har fixat buggen med att vissa värden inte fastnar.

Skall det göras likadant på brädfronten? Många brädmodeller finns väl i minst 3 storlekar också…

Är det tänkt att det skall används som trimguide också?
    Dvs man bör kanske ange vilken mast man kört seglen med och hur man trimmat etc…

• drakglenn

Medlem
    15 november, 2006 vid 08:30

Men för tusan, bommar!!!

Måste till en rad för bommar, de bör absolut ha en egen rad, på samma sett som master har.
    Är det något som diskuterats här från år till år är det väl ju kvaliten på bommar….:smirk:

//Glenn

• jester

Medlem
    15 november, 2006 vid 10:53
    fredrik.ygge wrote:
    alexasu wrote:

Nej, det är det inte.

Vore bra om man fick ange om man hade spons eller liknande för produkten man recenserar. En recension från en teamseglare är väl antingen meningslös eller tjänstefel?

Varför? En teamseglare lär ha en mängd bra information som han/hon kan förmedla till omvärlden om produkten. *Möjligtvis* kanske det bör stå om man är team-seglare… Och dessutom kanske man, som i många andra situationer, bör läsa *alla* recensioner med kritiska ögon..

Och dessutom vart går gränsen? Är jag team-seglare? (är inte uppsatt som det på hemsidorna för dom märken jag kör på iaf) Det finns dessutom många som är extremt märkestrogna, dom borde heller inte få skriva en recension, för att han/hon är partisk?!

Glöm inte att vi lever i ett fritt land, där man faktiskt har yttrandefrihet…

För info så kör jag Exocet och North Sails och är väldigt nöjd med mina prylar. 😀

• drakglenn

Medlem
    15 november, 2006 vid 12:59
    Drakglenn wrote:
    Måste till en rad för bommar, de bör absolut ha en egen rad, på samma sett som master har.

Det var snabbt fixat Steffo, tackar…

//Glenn

• dr-masse

Medlem
    15 november, 2006 vid 13:17

Jag håller helt med Jester här, tycker det är ganska lätt att utläsa ur en recension om det enbart är en hyllning till sponsprylar, eller om det faktiskt är något som ger vettig info. Själv läser jag exempelvis väldigt gärna vad S.., Ola H. och Jesper B. skriver om olika grejor, trots att jag inte kör samma och de alla är rejält mer sponsrade eller insyltade i vindsurfsvängen än vad jag nånsin kommer att bli (det närmaste jag överhuvudtaget lär komma är den lilla lappen “team” som sitter med ett gummiband i min senaste femnolla, den tar jag aldrig, aldrig bort, oah!). Ger mig en bra bild av vad som händer, och vilka egenskaper man kan söka efter när pryljakten går igång igen. Och igen.

Skulle faktiskt gärna se fler “teamseglare” skriva vettiga rader om sina grejor, visst man får la ta att det inte blir helt rättvisande, men ofta ger det mer än de flesta tidningstester om författaren är någotsånär nyanserad och mån om att det som skrivs ses som värdefullt. Vilket nog de flesta vill?

Jag är ju rätt inkörd på Fanatic och Simmer, t ex, men hoppas ändå att mina taffliga rader kan hjälpa någon som är intresserad av grejorna att hitta rätt. Det är ju många faktorer som spelar in när man skall välja, men allt som kan begränsa urvalet hyggligt är ju tacksamt.

Själv kör jag enligt en galet enkel princip när jag skriver om olika pryttlar – vad hade jag själv uppskattat att läsa och hitta när jag skulle fatta beslut å sökte mer info? Om det sedan lyckas är ju en helt annan sak…. 😉

• smurff

Medlem
    15 november, 2006 vid 13:42
    fredrik.ygge wrote:
    alexasu wrote:

Nej, det är det inte.

Det tycker jag inte om inte recensionen är helt färgad i rosa. Det är ju ganska genomskinligt om allt bara är superduperbra i en recension. Förhoppningsvis blir det fler än bara sponsrade snubbar/snubbor som ger recensioner om samma produkt. Tycker klart att man skall ange om man har spons men samtidigt hålla sig till vad man tycker om prylen och kanske inte utelämna tex negativa bitar. Det finns ju nästan alltid någon trade off med en specifik design som man kan uppge. Det vi söker kan ju vara rätt olika saker och det kan vara bra att få reda på både pos och neg. Vem vet egentligen bättre än en teamseglare som förhoppningsvis har många timmar på vattnet med prylarna. Om vederbörande inte FÅR uttrycka sig negativt pga sponsen är det fel på sponsor avtalet tycker jag.

• fredrik-ygge

Medlem
    16 november, 2006 vid 10:19
    fredrik.ygge wrote:

Uttryckte mig för tillspetsat och lästes för bokstavligt.

Mycket klokt i “mothuggen”. Kärnan är dock att jag fortfarande tycker att det är av stort värde att veta om man är sponsrad eller ej. Håller med om att det kan vara en hårfin skillnad mellan “teamseglare” och “stamkund med stor rabatt”. Men lämnar man ett fritext fält så kan nog folk uttrycka sig rätt väl.

Rent allmänt tycker jag att det är bra med många delfält (som de nuvarande plus, minus, rekommenderar etc.). De blir en struktur som ökar chansen att få med det väsentligaste och gör det snabbare att läsa och lättare att bedöma.

Skulle alltså gärna se att de blev fler och här kommer några förslag:
    * Surfarens nivå (t.ex. tävlande eller nybörjare)
    * Bindningar till produkten (t.ex. sponsring)
    * Jämförelse med konkurrerande produkter

Den sista säger nog väldigt mycket om såväl recensenten som produkten.

• jonteasu

Medlem
    22 december, 2006 vid 12:13

Skulle man inte kunna fixa så man kan lägga upp recensioner även på surf affärer på internet? Skulle vara bra om någon har blivit lurad eller dåligt behandlad att andra får reda på dety på ett smidigt sätt.

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Support & Förslag Ny sektion, Recensioner/Prylar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.