Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Ny sida + försäsongsorder
-
Ny sida + försäsongsorder
Publicerad av surfbar på 7 november, 2007 vid 20:22Jag har lagt upp en ny sida för kommande säsong, lämna gärna synpunkter.
Tar gärna emot försäsongs orders innan 31/11 mer info på
http://www.surfbaren.seSegel och master kommer att uppdateras snarast.
surfbar svarade 17 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Ehm…
Slänger in en fråga här,. Angående rec. segelstorlekar. På bl.a. Rebound på 93 L. 4.0-6.7 ? Är det en siffra som är lite väl tillgaten gentemot andra märken eller klarar brädan så stora riggar? Om man jämför med t.ex rrd / fanatic fsw så har de inte alls lika stort register…
Grymt snygga förresten!
-
@Tim.Eriksson 427295 wrote:
Ehm…
Slänger in en fråga här,. Angående rec. segelstorlekar. På bl.a. Rebound på 93 L. 4.0-6.7 ? Är det en siffra som är lite väl tillgaten gentemot andra märken eller klarar brädan så stora riggar? Om man jämför med t.ex rrd / fanatic fsw så har de inte alls lika stort register…
Grymt snygga förresten!
6,7 är inget problem på Rebound 95:an, shapen är ju inte riktigt lika RRD då Rebound bl.a. har lite större yttermått, har dock inget svar på varför te.x. RRD sätter ett så snävt register. Generellt sett kan man väll säga att rek. segel är en fingervisning där flera yttre faktorer spelar roll, tyngd på rigg, typ av rigg, surfare m.m. och där får man nog låta personlig erfarenhet tala lite vad som gäller för just dig.
-
Kalla mig pervers om ni vill men jag tycker att de nya AHD brädorna är skitsnygga. GG!
/r
Logga in för att svara.