Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ny skotningsbar old style "pulley-bar"!!!!!!
-
Ny skotningsbar old style "pulley-bar"!!!!!!
Publicerad av telekiter på 28 maj, 2007 vid 21:15Vad tror ni pojkar och flickor som testad ”riktiga” pulley-bars?
/Urban.
pepa svarade 17 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Verkar lite coolt faktiskt, dock aldrig kört med riktig gammal pulley.
Undra vad som händer om man häller ner sant i hålen 🙂Ett annat problem är ju leashen, ingenstans kan man fästa en riktig leash som spinner här, blir ju bara direkt i chickloopen som freestyle leash
-
Hehe funderade på att göra en sån bom för 5 år sedan men tyckte det var onödigt. Den enda fördelen du får är ju att du inte har någon lina i mitten, medans man tappar en hel del känsla för var kajten är när man kör med pulleybar. Och jag har kört med pulley från och till i fem år. Trevligt att någon tog tag i det men ingen vidare hit.
Däremot kan jag rekomendera alla att köra med vanlig pulleybar eller liknande utan depower ett tag för att lära sig styra hela paketet med brädan och bli en bättre kajtare 🙂
-
Varför skulle det var en fördel att inte ha en lina i mitten? Nu har man ju två linor som löper genom bomen att akta sig för istället. Verkar värre ur säkerhetssynpunkt?
-
Var det en allvarlig fråga? Det är väl ganska självklart att när man gör massa urkrokade enhandstrick så är det gött att slipp fajtas med linan hela tiden. Det var därför de började använda den. Dessutom har jag aldrig haft problem med linorna på sidan ur ett säkerhetsperspektiv.
-
Jag tycker det ser ut som en riktigt bra lösning. Hade varit kul att testa. Däremot tror jag att linorna som går genom bommen kommer slitas upp snabbt som fan
-
Oj nu lät det som jag tycker pulleybar e goare än vanliga, det gör jag inte. Ganska roligt om man har den med 20 meterslinor på en 11 dock. Kiten blir hypersnabb och man kan bestämma sig för vad man vill göra i vattnet mycket senare än med ”vanlig” setup. Däremot kräver det sin förare och det är svårare att känna vad kajten håller på med när man pullyar.
Logga in för att svara.