Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Ny snabb "svensk-tid"-denna gång från Frankrike
-
Ny snabb "svensk-tid"-denna gång från Frankrike
Publicerad av imported_macts på 7 augusti, 2006 vid 07:20Här är ytterliggare en svensk som har kört fort:
http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=9278&uid=699
grattis till en mycket bra tid!
jester svarade 18 år, 3 månader sedan 13 Medlemmar · 31 Svar -
31 Svar
-
Han skickade några bilder med filerna för att visa hur platt det var
-
Det är då h-vete att vi inte har nåt ställe som ser ut så där! Vi har helt enkelt för mycket skog i detta land, som förstör dom få ställen där frånlandsvind skulle kunnas tänka fungera. Någon som har lite Agent Orange liggandes? (Ja, jag vet att det kanske är ett osmakligt skämt, men skyller på surf-abstinens…)
-
Knatte
Gäst7 augusti, 2006 vid 08:52Stabilt. Nu blir jag helt knäckt, när jag ser hur platt det är….:wink:
-
MacTS wrote:grattis till en mycket bra tid!
man tackar! 🙂
Här är några fler bilder från Gruissan för dom intresserade. Kan varmt rekommenderas!
Det är oxå här Defi Wind går av stapeln i maj varje år. http://www.gruissan-windsurf.com/news.htm
Funderar starkt på att vara en av de 600 som tämjer Tramontane nästa år.//hellboy
-
Hmm, ser att Daniel fortfarande är snabbast svensk när man räknar average trots de inlagda tiderna från Karpathos . Dock en rysligt snygg toppnotering av Nicke 🙂
-
Jepp, mina bästa “runs” med 37,38,39 knops noteringar blev ej godkännda av RTK och därmed står sej rekordet ännu. Dock ej på MAX GPS där är jag snabbast 🙂
//Nicke -
SWE223 wrote:Jepp, mina bästa “runs” med 37,38,39 knops noteringar blev ej godkännda av RTK och därmed står sej rekordet ännu. Dock ej på MAX GPS där är jag snabbast 🙂
//NickeVad var det som gjorde att dom inte blev godkända?
-
Anledningen till att mina bästa två “runs” ej blev godkännda är att i första fallet så avslutades min repa av ett rejält kastfall som i sin tur gjorde att gps:en tappade kontakten. I dom fallen kan tydligen gps:en visa fel om jag har förstått RTK rätt och den repan diskades.
I den näst bästa repan så har gps:en av någon anledning gjort en 4 (se bifogad bild) secunders mätning istället för 2 sec. Det leder till att hela den repan diskvalificeras eftersom en repa ej får innehålla annat än 2sec mätningar.
Otur för mej eftersom jag pga av att dessa två repor ej godkänndes så slog jag inte rekordet på avg 10 sec runs.
//Nicklas
-
SWE223 wrote:Otur för mej eftersom jag pga av att dessa två repor ej godkänndes så slog jag inte rekordet på avg 10 sec runs.
//Nicklas
otur o otur jag tycker dendära rtk verkar vara taskig:) -
SWE223 wrote:Otur för mej eftersom jag pga av att dessa två repor ej godkänndes så slog jag inte rekordet på avg 10 sec runs.
//Nicklas
otur o otur jag tycker dendära rtk verkar vara en riktig taskmört:) -
SWE223 wrote:Jepp, mina bästa “runs” med 37,38,39 knops noteringar blev ej godkännda av RTK och därmed står sej rekordet ännu. Dock ej på MAX GPS där är jag snabbast 🙂
//NickeDessutom är du i topp på max 2sec run. Grattis själv till bra tider!
//hellboy -
Grattis killar till bra tider!
Vi Fiskebäckare skickar ner Hankloose till Karpathos nästa vecka med en katongny Fanatic falcon speed och div små speedsegel!
-
Kul att även vi svenskar börjar klättra lite på rankingen! Får hoppas det blir lite sydliga vindar snart så man åtminstone får plana lite.
Och grattis till bra tider, Hellboy! Tror jag missade det i min vindfrustration tidigare… 😉
Har ju missat dig, trots att vi var på samma tävling (Habo Ljung). Vi syns på TT i höst!
Logga in för att svara.