Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Ny spot på V i Sthlm ?
-
Ny spot på V i Sthlm ?
Publicerad av bjornen på 11 oktober, 2008 vid 16:29Jag tänke eventuellt prova segla västra Gålö i morgon. Tror ni att det kan fungera, någon som har testat stället? Verkar vara stor parkering och förhoppningsvis går det att kliva i också.
//Björn
argulander svarade 16 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Skulle nog kunna funka. Frågan är väl bara hur mycket bättre det är jämfört med Årsta havsbad. Det är ju nästan samma spot fast på andra sidan. (och därmed rätt mycket längre att köra)
-
Låter intressant, ligger ju ändå rätt långt ut, vilket sannolikt borde betyda mer vind. Antar att du kommer med en rapport i morgon. Tyvärr tar jag upp båten i morgon och lär inte hinna med någon surf.
Klas
-
Sist jag var där och tittade, så var det militärt område och en grind hindrade att man kom fram där. Men dom kanske har lagt ner nu, så berätta gärna hur det gick.
/Håkan
-
Jag har oxå tidigare sneglat på det stället eftersom det borde vara hyfsat på väst, men som Håkan säger så har det iallafall förr om åren varit militärt (tror att det är det fortfarande är det – men ej 100% säker). Som kuriosa lär Knugens stora motorbåt ligga vinterupptagen just där. Om det fortfarande är grindar ivägen kan du testa samma sida av Gålö fast lite norr om, du svänger av från vägen in till husvagnscampingen “Frönäs”. Där har jag surfat ett antal gånger för rätt många år sen när det var för mycket väst för Gålö-Oxnö. Inte världens bästa spot kanske, men… Reka gärna!
-
@pete 507489 wrote:
Jag har oxå tidigare sneglat på det stället eftersom det borde vara hyfsat på väst, men som Håkan säger så har det iallafall förr om åren varit militärt (tror att det är det fortfarande är det – men ej 100% säker). Som kuriosa lär Knugens stora motorbåt ligga vinterupptagen just där. Om det fortfarande är grindar ivägen kan du testa samma sida av Gålö fast lite norr om, du svänger av från vägen in till husvagnscampingen “Frönäs”. Där har jag surfat ett antal gånger för rätt många år sen när det var för mycket väst för Gålö-Oxnö. Inte världens bästa spot kanske, men… Reka gärna!
Jag var och rekade i det underbara höstvädret och som du skriver är det fortfarande militärt område. Jag körde till Frönäs och det verkade inte fungera så bra på V men det borde kunna vara grymt på SV-VSV (tratteffekt ?) Gott om parkering, riggytor, hyffsad enkelt att kliva i, skall definitivt testas 🙂
//Björn
-
Hmm, funderade faktiskt på att åka dit i dag och kolla men när jag kollade på eniro hittade jag ingen bra plats att kliva i på då det ligger mycket bostäder där, men om man zoomar in ordentligt ser det ut som att platsen du pekar ut har en liten parkeringsplats. Det verkar ju lite lovande isåfall.
Man kanske ska kolla in det nästa gång man ska till Dalarö…
-
@Bjornen 507543 wrote:
Någon som vet om det är möjligt att kliva i längst ut på Smådalarö ? I så fall kanske det skulle fungera på västliga vindar.
//Björn
Har rekat på Smådalarö för flera år sedan (för issegling) minns att det var i stort sett omöjligt att hitta något vettigt ställe att gå i på, backigt trångt och bebyggt. Men kan kanske vara värt ett försök ändå.
Klas
Logga in för att svara.