Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ny spotguide, Sverige
-
“Mouse over” texterna funkar inte med Firefox. Inte på min (ver 2.0.0.7) ihop med XP i alla fall. Texterna i sidhuvudet (väderstreck och checkboxar) syns inte heller.
Med IE6 ser det bra ut.
-
JPS;420460 wrote:“Mouse over” texterna funkar inte med Firefox. Inte på min (ver 2.0.0.7) ihop med XP i alla fall. Texterna i sidhuvudet (väderstreck och checkboxar) syns inte heller.
Med IE6 ser det bra ut.
alt-taggen ska inte visa tooltip, den är för ickeladdade bilder och för blinda osv. Bara i muppbrowsern IE den visas. Sätt däremot title-taggen så blir alla webbläsare glada och visar en tooltip eller både och så kan blinda surfare också lira på siten 🙂
-
@JPS 420460 wrote:
“Mouse over” texterna funkar inte med Firefox. Inte på min (ver 2.0.0.7) ihop med XP i alla fall. Texterna i sidhuvudet (väderstreck och checkboxar) syns inte heller.
Med IE6 ser det bra ut.
Jag tror att browsern inte har uppdaterat stylesheetet, att det ligger cashat. Prova en reload. Funkar på mina netscape och firefox
Tack för tipset jezaja, har skrivit in title taggare nu också
-
SWE22;420520 wrote:Tack för tipset jezaja, har skrivit in title taggare nu också
Hehe, jag fyller på din TODO-lista ordentligt här tror jag 🙂
Börjar bli många spots nu, kanske är dags att ordna så man kan kollapsa länen så man slipper se alla på en gång.
När det finns snö-flik nu så kanske en vågsurfing flik vore på sin plats också, lätt ordat när du ändå har gjort allt jobb och gå in på surfsverige och promota och fråga om dom vill ha mer grejer än så.
-
vågsurfarna brukar ju vara måttligt roade av att dela med sig av sina spots…
-
@Rex_Milvus 420369 wrote:
Grymt bra!
På önskelistan kanske man kan lägga till en möjlighet att som användare klicka på nåt i stil med “åker dit nu!” så att man kan se var folk håller hus när det blåser?
Lägg isf till så man kan lägga in sitt steffo-nick (eller ett nick) eftersom det är det många känner igen varandra enbart efter det.
(fast behåll inloggning med email eftersom det är svårare att glömma och dessutom unikt, så borde alla sajter ha)nic
-
Det är det bästa som hänt sen Y-kalsongen. Cred!
Eyy, Svenne tack..
Lägg isf till så man kan lägga in sitt steffo-nick (eller ett nick) eftersom det är det många känner igen varandra enbart efter det.
(fast behåll inloggning med email eftersom det är svårare att glömma och dessutom unikt, så borde alla sajter ha)nic
Ingen dum idé. Fixar det i samband med “jag åker dit nu”-knappen
-
Kanske lägga till en liten gästbok för varje spot där man kan se vad olika personer själva upplever om spoten, även om informationen stämmer.
-
Så, nu har jag uppdaterat sidan lite.
- När man för över musen på spot så visas det direkt på kartan
- Nu kan man skriva recensioner och sätta betyg på spot
- Diskutera på spot
- En “jag åker dit -knapp” så man kan se var folk håller hus
http://spotguide.kicks-ass.net
Det kan finnas lite buggar, vore tacksam om ni rapporterar om ni hittar några
.
-
Grymt, men jag lyckas inte kolla på snöspots
Länkarna går inte till katalogen vinter/ -
SWE22;422347 wrote:Så, nu har jag uppdaterat sidan lite.
- När man för över musen på spot så visas det direkt på kartan
- Nu kan man skriva recensioner och sätta betyg på spot
- Diskutera på spot
- En “jag åker dit -knapp” så man kan se var folk håller hus
Det kan finnas lite buggar, vore tacksam om ni rapporterar om ni hittar några
.
Snygga uppdateringar.
Jag åker imorgon eller datum borde vara rätt bra, man bestämmer sig ofta kvällen innan eller snarare då man sitter vid datorn 🙂
Logga in för att svara.