Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny “stor” bräda – lite funderingar….

• anonym-anvandare

Medlem
    12 november, 2003 vid 11:19

Svar till:

Instämmer, en starboard carve skall du skaffa dig men satsa på en 111 istället, lite senare planing kanske men roligare att hoppa med.

[/ QUOTE ]

Någon som vet nåt om någon tidigare årsmodell som har samma egenskaper, jag behöver precis den typen av bräda, men måste köpa begagnat.

/Andreas

• oscar

Medlem
    12 november, 2003 vid 12:39

Lite om syncron från rec.windsurfing:

“Hi John here from windy Omaha Nebraska, well has anyone had any
    experience with the Syncro v115 Mistral…..looking for a board
    between my formula, and sinker…planes up quick, turns great, and
    handles chop, speed not all that important.
    Warm Winds
    John

Ämne:Re: Mistral Syncro v115

Hey John,
    Highly recommend it. I had the chance to sail it a few weeks ago in
    Hatteras and it was great. It’s a lot of fun to ride and very smooth.
    Had it in washboard chop and it rode like a Cadillac. It’s fairly
    loose, jibes really easily and is deceptively quick because it’s so
    comfortable and controlled. We get a lot of chop in our area and I
    think it should go over really well. I don’t think this will
    disappoint you. Hope this help. Have big fun…..Leon

Meddelande 3 i tråd
    Från:Mark Frost (markafrostaia@hotmail-nospam.com)

This board is on my radar screen. I am 215 lbs, and looking for a 5.7 – 8.0
    type wave-y board… does it fit? turn-ability and (thin) rails that lock
    into crummy chop is what I am looking for… still fits?

Thanks for the report!

Mark

This should work pretty well for you. I’m about 190/195 lbs. and it
    was a lot of fun. This is not a blazingly fast board, but the speed
    comes from being very comfortable and in control. What was interesting
    to me was how easy it was to push off the wind even in nasty chop; I
    rode some others that made my teeth rattle, but this was just vey
    smooth. Hope this helps. Have big fun…..Leon”

Personligen är jag lite sugen på nåt supercross-aktigt. Mistrals team använde Jokern på fuerte så den kan inte vara helkass rakt fram. Brädor som jag kollat in lite är AHDs nya MX66 och F2s eliminator från nya shapern Patrick Diethelm som tydligen själv är riktigt grym på både formula och freestyle. Det där med både fart och trick är lockande. Slalom är KUL!!

Kanske borde investera i en rakare 30 fena till min Twister istället…känns billigare men tråkigare….jaja vi får se…

• charlieb

Medlem
    12 november, 2003 vid 14:04

Jag kör en Carve 123 -02 med 7.5-5.8 och jag tänker inte byta den! Har jämfört med Drops och tripel XXX. Full fart rakt fram men man kan ladda på regält i hoppen.

• canoya

Medlem
    12 november, 2003 vid 15:19

Jag skaffade en Fanatic Cross 120 på höstkanten. Är väl förgångaren till TripleX skulle jag tro. (265×64 cm och 116l). Kul både till hopp och fart. Jag har kört den med 6,6 massacamberracesegel från mitten på nittitalet och tycker nog att den matchar min Copello 280 slalom i fart samtidigt som den funkar att hoppa med även utan att ha nåt direkt skvalp att stampa ifrån på. Man har ju också valmöjlighet med stropparna antingen i centrerat läge eller ute på kanten, vilket borde göra att man även kan ha den som “nästan freestyle/lättvindsvågis” Jag testade till och med mitt 9,0 formulasegel på den med 42 cm fena och det funkade någorlunda, men kanske inte drog igång tidigare än vad en 7,5 freestyle-/freeriderigg hade gjort. Den flyter tillräckligt för att jag som väger ca 85 kg ska kunna ta mig in i insjöbyig frånlandsvind utan problem. Jag hoppas att kunna ha den till hopp och skutt, slalom, segelsnurr och kanske 360 på insjön samt lättvindsbräda vid kusten om det är för stora vågor för formulan men för lite vind för vågbrädan. Mitt första intryck efter tre gånger på brädan är att den kommer att passa bra till det jag vill ha den till. Sen borde jag nog skaffa ett 7,5 freestyle-/freeridesegel till den för att öka användningsområdet.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 november, 2003 vid 15:26

Hej!

Håller med om Fanatic Skate 100, jäkligt rolig bräda, testade den på Fuerte när jag var där i våras. Om det var lite mer pålitliga vindförhållanden i Stockholm så skulle jag nog köpa en så’n. Har nu en JP Freestyle 103 (2003) som liten freestyle/freeride-bräda. Då jag inte börjat tricka speciellt mycket än så använder jag den till freeride. Klockren med min 6.2 Jet och 5.4 Search. Om du inte väljer skaten så tycker jag nästan du ska välja JP Freestyle 113 (eller 103) istället snabb bräda med många fotstropps-möjligheter. Detta gäller ju 2003 års modell, tror att 2004 modellerna blir mera freestyle-inriktade. Men om man jämför JP Freestyle 2003:or med nya JP SuperX 2004:or så ser dom jäkligt lika ut så det kanske är en idé om du vill köpa en 2004 istället.

Irie Man

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny “stor” bräda – lite funderingar….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.