Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny surfbräda

• Ny surfbräda

Publicerad av anonym-anvandare på 24 augusti, 2004 vid 09:43

Nu är det dags för höstens inhandling av ny bräda
    Och tänkte se om någon hade några tänkvärda tankar kring dessna utrustning! Min 100liters börjar kännas stor i dessa väder!

Är 187cm lång/75kg

Tänkte köpa nya 04 saker att växa i:

Bräd alternativ:

RRD Hardcore wave 04 M 249/54/80lit 4.2-5.7
    RRD Wave cult 04 50: 250/55.5/86lit 4.5-5.7
    Goya PM wave 248/54/81 3.7-6.0

Andra brädor av intresser får givetvis vara med som alternativ runt 80 liter!

tänkte segla 4.2-5.3 (kanske uppåt 5.7)

Beheöver lite lyftkraft o lite stabilitet då gipparna inte sitter 100% o vill börja köra lite hårdare bump and jump o gå över till lite smått vågridning när jag är säkrare.

palle-kuling svarade 20 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • surfmore

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 09:50

Wave culten gillar jag starkt, kör med en -03a och är väldigt nöjd. Den är snabb, bra för hopp och svänger gött i vågorna.
    Jag väger 86kg och kör 4.1 till 5.7 på den brädan, funkar stabilt!
    Tror wave culten passar bättre än hard core waven i Sverige (mycket onshore och lite byigare vind än utomlands + mindre vågor).
    Goyan vet jag inget om men den är säkert skön också.
    Lycka till!

• styret

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 10:30

ha goya PM 80 -03. riktigt sön bräda. lättseglad och skön, samtidigt som den är snabb och har potential för radikala grejer.
    rrd gör inga dåliga brädor heller, verkligen bra skit där! det är nog lite hugget som stucket vilken av dom du tar.

• vinta_kestrel

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 06:50

Evo… bästa brädan för svenska förhållanden. Läs mer på konfen eller alla tester där den spöat konkurenterna.

De har en 74:a (som har verklig volym på 78 liter enl uppgifter) på Surfcompaniet till bra pris. Med din vikt så kommer den funka klockrent. Jag har själv en 80:a och väger 87kg. Kör allt från 4.2-5.9 på den utan problem. Planar tidigt och sjunker inte igenom i skummet. Har haft den både till plattvattensurf och 3-meters. Klockren vid backside/onshore-ridning men bangar inte för framfota-ridning heller (för de som kan det. Inte jag)

• palle-kuling

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 11:04

Jag själv väger 72 kg och har en Goya att sälja.
    Denna tycker jag är optimal i storlek.
    Jag tycker 80 liter är för stort på en vågräda när det brallar i.
    Det är ju iof personligt.

Men här är ett alternativ iaf.
    Länk till Goya 250

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ny surfbräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.