Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Ny svensk mästare på timmen!!!
-
Tack tack! Nu är det bara den förhatliga 24knopgänsen som skall passeras. Vi kör timmen mellan bryggorna i Habo vilket ger över 20 gippar. Hade man sluppit dom så hade timmen legat ett par knop högre. Nästa gång skall jag inte testa speedruns med kryss som följd under sessionen heller. Dedikerad och äckligt diciplinerad så blir det nya rekord. Det är sällan helt optimal vind under hela timmen heller så det blir inte så många bra dagar att köra per år.
-
Grymt jobbat jonas!! Grattis!
borde det inte vara bättre att köra mellean klagshamn och höllviken på ost?, så slipper man gippa så ofta? -
Hatten av! Stort grattis där, imponerande seglat.
Det är som du säger, svårt bara att få en timme med bra vind hela tiden sedan ska man dessutom tajma det med riktigt bra segling. Svårt även om man blir för överriggad, då blir man trött och börjar göra tabbar… Det är nog det som gör det så kul med timmen. Ser ut som du fick till det mesta där… 🙂
-
Ja stort grattis Jonas!
Tycker en stor del av timmen är just många gippar, minskar man på antalet så blir det ju lite lättare. Å lätt är ju tråkigt 🙂
Ska låta dig ha rekordet ett tag, sen ska jag ha tillbaks det 🙂
-
Haha, Alex. Vi får väl se det. Men kul när det är lite fight. Förra gången hade jag ju mitt rekord i flera år.
Logga in för att svara.