Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NY TRAILER från dagens segling.

  • fredrik-ygge

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 19:43

    Fantastiskt vad du är produktiv. Tack för allt underbart material!

  • Oregistrerade

    Gäst
    9 januari, 2007 vid 20:02

    Grymt gubbar! Skulle vara kul att veta hur många surfdagar ni egentligen lyckats få till från nov och framåt.(inte alls avundsjuk).

  • Oregistrerade

    Gäst
    9 januari, 2007 vid 20:19

    Faan,har ni inget jobb!
    Fattar ni inte att det är kallt nu!

    Äh, jag är bara avundsjuk.

  • mawione

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 20:20

    @Oregistrerade 358499 wrote:

    Faan,har ni inget jobb!
    Fattar ni inte att det är kallt nu!

    Äh, jag är bara avundsjuk.

    Jag var visst inte inloggad

  • nlc

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 15:00

    Najs hopp !

    Fråga: Vad filmar ni med för grejor ?? Och vad använder ni för program för att redigera ?

  • poppo

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 18:06

    Det är ett nöje att kolla dina/era produktioner Gurra! Grymt hopp.

  • endy

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 19:30

    Fetter!
    Men varför detta eviga QT, inte för att jag lider som sitter på bra lina, men komprimering gör min dator tom att hicka, inte nyaste men ändå
    Xvid/divx krossar ju QT långa vägar

  • emil_h

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 19:35

    Gurra är on fire!

    Håller med Endy…lite konstiga komprimeringar på sistone inkl. SA-filmen. Ingen megadålig dator men helt okej är den, ändå lite svårt att få flyt på filmerna.

    Hur som helst…Jäkligt bra filmer!

  • gurra1978

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 19:47

    Ohoj!

    Sitter och redigerar filmen nu. Jag börjar bli bättre och bättre på att redigera (tycker jag själv iallafall) men själva komprimeringen av filmen är jag urusel på. Jag kan inte ens få den att göra en film i windows media format utan att den blir 1 gb och 1000 ggr sämre kvalitet. Jag kör på det jag kan just nu och det är QT med H264 codec. Någon får gärna tipsa mig om vart jag laddar ner Adobe Media Encoder (för standardgrejen som är inbakat i Adobe suger ju) och EXAKT vilka inställningar jag ska ha för att göra den bästa kvalitén med bästa ljud på minsta möjliga Mb. I dagsläget vill jag bara ösa ut film på “marknaden” för att det är kul. Orkar inte sätta mig in i det tråka komprimeringarna och renderingarnas och allt vad det nu heter världen.

    Har ni sett prognosen för västkusten som kommer nu då? Holy shit. Synd att du inte är frisk Endy. Då kunde du fått bli filmad. Du laddar hårt nog för att bli guest rider :laugh:

  • bananen

    Medlem
    10 januari, 2007 vid 21:23

    Gött mos Gurra, ännu en fet rulle på G, väntar med spänning.

    Tycker inte heller QT är optimalt. Windows Media Encoder finns här http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/forpros/encoder/default.mspx och är så enkelt att vilken vindsurfare som helst klarar skivan.

    Ja fy fan vad det blåser i det här landet. Just nu hörde jag mina utemöbler välta och då tar det i.

  • danneman

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 00:36

    HAr inte jobbat ett skit med Qicktime men testade på windows Media encoder men dock ingen bra komprimering på den heller!
    Men så förvånad jag blev och hur snabb och enkel divex converter vaa + att man kan lägga upp filmer på deras sida typ “youtube” helt gratis upp till 2gb/film.

  • davo

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 00:36

    Grymt med alla klipp titt som tätt först o främst. Gött Gurra. Nivån har verkligen tagit sig. (Förutom nån jävla insjö film för ett tag sedan som gjorde mig lätt irriterad..hehe)

    Det finns ju en foto/video tråd…men frågan är om inte det hade varit najs med en uteslutande redigering o surffilmstråd som ligger under vindsurfing. Det tror iallafall jag hade varit värsta grymma grejen. Vad säger ni andra entusiaster?
    -07 kommer generera sjukt mkt bra film…!

    Keep on shooting!

  • danneman

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 01:13

    japp en sån finns redan men inte så välbesökt direkt! kanske borde döpa om den till Foto och filmredigering!
    jag håller till på voodoo film lite grann där kan man söka och svar på det mesta inom film!

    Synd bara att Moderatorerna e så jävlat torra där!

  • endy

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 07:25

    @gurra1978 358692 wrote:

    Har ni sett prognosen för västkusten som kommer nu då? Holy shit. Synd att du inte är frisk Endy. Då kunde du fått bli filmad. Du laddar hårt nog för att bli guest rider :laugh:

    Öhhhh om jag sett den, jo desvärre 🙁
    Kommer inte kylan snart så bådar det illa, nej skämtosido men faaaan vad det blåser, jag har ca 3-4 v kvar innan jag är tillbaka.
    Ni får fortsätta ladda, ni gör ett bra jobb!!!

    Kör du med Adobe premiere? Då behöver du bara installera xvid/divx vanliga codecs och sedan kommer möjligheten att exportera ut med dem.
    Fördelen är att det kräver så mycket mindre plats, samt mycket mindre datorkraft.

  • ola-h

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 07:31

    På min 4 år gamla dator på 1Ghz funkar filmen helt perfekt. Bättre än det mesta man stöter på i surffilmsväg i termer av kvalitet kontra filstorlek.

    Så behåll GÄRNA H264 för min del, Gurra.

    Iofs kör jag en Mac. Det kanske är Windows som inte kan hantera formatet?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NY TRAILER från dagens segling.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.