Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NY TRAILER från dagens segling.

  • gurra1978

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 17:46

    Det är skoj med film. Tidskrävande dock

    Tid har vi ont om. Jag orkar inte med detta. Min burk kraschade 2 ggr med divx komprimeringsförsöken.

    Calle_B;358878 wrote:
    Gurra, jag är grymt okänslig vad gäller kompremering, släng ut rullen nu!

    WORD! Den är på väg ut på nätet nu 🙂

  • callep

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 17:49

    Den är på väg ut på nätet nu 🙂

    gött!! Ser fram emot den:)

  • Knatte

    Gäst
    11 januari, 2007 vid 19:07

    @dubsmith 358874 wrote:

    premiere pro ska inte hitta divx codec när man exporterar. Du får exportera hela filmer raw, och sen kör den genom DivX Converter.

    Mvh

    Det funkar bäst (??) om man klipper ihop filmen okomprimerad avi och sedan kör filmen i separat Dvix /xvid komprimering (Dvix-codare) separat. Jag har gjort så i alla fall:smile:
    När jag hittade det codecen via Adobe Premiere programmet, så skenar min dator i alla fall:ooo:
    Det strulade helt enkelt. Mycket smidigare för mig i alla fall, att köra filmen via separat avcodare 🙂
    Jag brukar använda “Home theater” läget och välja vilken upplösning jag vill ha:smile:
    Vet inte om någon blir klokare av detta inlägg, men så har jag löst mina problem i alla fall.

  • gurra1978

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 19:16

    Det låter ju bra Knatte. Ska testa det.

  • dubsmith

    Medlem
    11 januari, 2007 vid 19:31

    härlit, Knatte du förklarar precis samma sak som jag, fast lite mer utförligt.

    Så du menar att man kan hitta divx convertern under opitons “export” i premiere pro?

    Trevlig filmsnutt Gurra.
    Mvh

  • Knatte

    Gäst
    11 januari, 2007 vid 19:39

    @dubsmith 358924 wrote:

    härlit, Knatte du förklarar precis samma sak som jag, fast lite mer utförligt.

    Så du menar att man kan hitta divx convertern under opitons “export” i premiere pro?

    Trevlig filmsnutt Gurra.
    Mvh

    Japp! Jag har lyckats med detta en gång…. Men efter jag bytte till en nyare Adobe premiere version, så hittar jag inte detta längre.
    Har numera Pro 2.0 och då funkar det inte (inte på min burk i all fall), som Dvix själva säger och visar på deras hemsida.
    Så jag struntade i allt detta och kör en helt separat codec, för att spara min mentala hälsa :smirk:

    Bra film Gurra! 🙂 🙂 🙂

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NY TRAILER från dagens segling.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.