Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ny uppfinning från Naish
-
Ny uppfinning från Naish
Publicerad av biorno på 1 april, 2008 vid 07:09Ger tydligen 200% mer depower och spinning leash
Läs mer här:http://www.ikiteboarding.com/kiteboarding/articles/naish-uds-control-bar-a-look-in-detail.aspx
eddie svarade 17 år, 1 månad sedan 18 Medlemmar · 26 Svar -
26 Svar
-
bowkites har oftast 100% depower, alltså de ramlar ner ur himlen… svårt att öka det med 200% kiten blir svår att styra då. dock ballt koncept just för att man kan röra på bommen relativt fritt i relation till frontlinorna/depowern. jobbigt i en HP eller liknande bara… men ballt koncept.
ser ut att kunna bli ett ganska enkelt hemmabygge oxå =)
-
Jag skulle gissa att den bommen är minst 5 år gammal. Är det inte den dom säger är så bra i The Complete Kiteboarding Guide!
-
De nya bommarna ser fina ut men rosett kiterna kallade Zigma eftersom de tvinnar sig hr lite mer att onska.
Tacka vet jag foil! -
Totalt onödigt med mer depower? Förstår inte denna hetts med att depowra, lär er hålla emot istället :]
-
@FarbrorFräz 455457 wrote:
bowkites har oftast 100% depower, alltså de ramlar ner ur himlen… svårt att öka det med 200% kiten blir svår att styra då. dock ballt koncept just för att man kan röra på bommen relativt fritt i relation till frontlinorna/depowern. jobbigt i en HP eller liknande bara… men ballt koncept.
ser ut att kunna bli ett ganska enkelt hemmabygge oxå =)
Ja tror det kan bli grymt, tror det finns en kille här på forumet som heter Patrikol som typ har jobbat för Naish som redan testat detta före alla andra.
-
@yfo 455478 wrote:
Totalt onödigt med mer depower? Förstår inte denna hetts med att depowra, lär er hålla emot istället :]
Dagens bästa citat.. Jag har dock haft den där bommen.. Den är kanon om man kör fyra linors och vill känna sig säker. Du får en bar som är mer rörlig.. En fri bar soom inte sitter i krokad.. Tror den kan vara jävligt bra till vågsurf. Du blir inte lika låst.. Men å andra sidan blir det sladdrigre..
Ingen höjdare enligt min mening. Men den var bra när den kom 2005.. Men idag finns det bättre system
-
Mmm kör Cabrinha så är en sån grej redan löst förlängesen :cool2:
-
200% depower… Måste betyde att kiten kommer farandes mot en när den aktiveras. Det är inga matematiker dom här kitetillverkarna. Eller ja, inte naish då iallafall.
-
hahaha, fan jag trodde knappt jag skulle kunna börja kita utan en såndär bom efter hur den pimpades på steffo!
Om jag inte minns fel var patrikol en av dom fetaste pimparna på steffo då, tillsammans med rambo. -
ahh det var ju så att innan vi fick bow var det en nyhet.. och då kan man nog säga att det blev hundra procent mer depower än det var innan.. Men lite konstigt sätt att beskriva det kan jag med tycka
-
@Biorno 455453 wrote:
Ger tydligen 200% mer depower och spinning leash
Läs mer här:http://www.ikiteboarding.com/kiteboarding/articles/naish-uds-control-bar-a-look-in-detail.aspx
Fan va bra, säljer du heller.
Snygg kille BTW
/LA
Logga in för att svara.