Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ny vågbräda ifrån Naish!
-
Svar till:
Ser ut som Bic-brädorna gjorde på det glada året 2000:) Före sin tid osv……
[/ QUOTE ]
Hmm misstänkte att man inte skulle va den första med den tanken. Bara upp på vinden och damma av.
-
Hallå! Bic brädorna! Dom såg ju ut som förkrympta vindsurfing pråmar! Plastiga och ja inte bra i allafall. Dessa är ju vågsurfingbrädor lite mindre men ändå samma koncept har ni inte sett vad proffsen använde på Vågtävlingarna! Även kitetidningarna har tagit upp dessa coola brädor det senaste på vågsurfingbrädfronten häng med eller häng efter!
-
Om jag hade haft tid skulle jag utan tvekan satsa på en sådan bräda, men nu är det fullt upp med att lära sig den vanliga brädan!
Men min första bräda var en RRD OFB 217 40l, en ”go” känsla i lite vågor!
Men här är ytterliggare ett koncept:
This board has slightly narrower ends than the JL Signature Model and
the Model III which makes for more curve overall in the outline. With
the narrower ends and more curve, it allows for more holding power
through a turn. This is the ultimate wave riding twin-tip”. -
men patteboy, du tanker val inte havda att de varo forst med det dar…?
naish=klipp och klistra…
-
varför är det så dålig stämmning runt Naish här i sverige egentligen ?
-
Naish är stora kända alltid kul att hacka på storebror! Men dålig stämning tycker jag inte.
Har ju i princip bara haft bra grejor dom senaste åren för utom brädorna då men dom har ju blivit riktigt bra nu.
-
Svar till:
http://www.amundsoncustoms.com/
john amundson var forst med den typen av brada…langt fore…
[/ QUOTE ]
Jovisst, han var inte ens född när JL shapde första surfbrädan! Tittar du noga på filmer ser du den typen av bräda med olika märken tex. Cabrinha, men fisken är där! Långt före north och Amundson. -
Svar till:
Naish är stora kända alltid kul att hacka på storebror! Men dålig stämning tycker jag inte.
Har ju i princip bara haft bra grejor dom senaste åren för utom brädorna då men dom har ju blivit riktigt bra nu.
[/ QUOTE ]
Lillebror, JL är storebror! -
nähä, är det alltså inte dålig stämning runt naish när halva kitesverige/steffo
tycker illa om dom.
-
Gör dom? Var har du fått det ifrån?
Nu har du nog fått i dig för mycket Curry igen starka saker det där! -
Svar till:
Eller inte! JL = Johnny Logan?
[/ QUOTE ]
Logan rules!
Till Curry!
Naish är bra, men det vet inte gamla skejtare, halva kajt sverige!
Logga in för att svara.