Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ny Vågkite?
-
att åka mitt ibland vågor och åka i vågor, är lite olika stil… likaså att snacka om att köra vågor eller att köra i vågor…. olika typ av synsett.. den ena funkar på steffo, den andra på stranden…
-
märkligt obbsession är nog en av dom snabbaste kites jag kört?
Quote:Ja rrd brukar ju inte vara snabba….typ jätte långsamma obbsission var sjukt seg… -
Arild;574423 wrote:märkligt obbsession är nog en av dom snabbaste kites jag kört?
Kan bara instämma med Arild där. Tycker personligen den är underbar. Har även kört Core Riot i vågor och den är underbar oxå. Någon som har Core i Sverige? Lutar i och för sig mest åt en renodlad vågkite. Vet att många hyllar NAISH Helix och Cult men de passar inte mig alls i vågor.
Cabrinha Nomad då? Någon som har kört den i vågor?
-
Arild;574423 wrote:märkligt obbsession är nog en av dom snabbaste kites jag kört?
Det var ju det som var roligt….Men cab,ozone och najis folket vågar inte ens prova….
vad tyckte tjat gubben skotten??
Obbs e ju inte direkt hög ar… -
Richard, har du kollat något på Caution? De har ju en rätt stark inriktning på vågor…
/Kaj
-
RichardL: Hur föredrar du att köra vågor? Culten som du nämner lämpar sig väl om man gillar att surfa vågen vid on/side-on mer än man är ute efter att låta kiten speeda en genom vågorna. Gillar man att köra med tryck i svängarna får man svänga kiten lite långsammare än max för att få bättre drag genom svängen.
Skeden: Jag har testat och den var flink och rask med allt vad det innebär. Lite klent swoosch i i svängarna men så är det ju ofta med snabbsvängda rackare.
-
Cortex: Nej de har jag inte kollat på. Aldrig sett någon sådan i Tyskland. Men de ser ju ut som en renodlad vågkite av folk som kör vågor så den kan ju inte vara fel.
Sourra: Som jag skrev så gillar jag inte NAISH alls, så du behöver inte förklara för mig om dessa då jag har provat dessa i Sylt i tre dagar.
-
RichardL, hojta till om du vill testa en Ozone Light XC i storlek 12m, 8m, 6m. 3 strutar, massiv depower, låg AR, direktstyrd (inga pulleys alls). Jag kör bara 100% strapless och vågor så fort det finns och tycker den är grym för det.
-
Yann: Det låter perfekt. Tre strutar på den oxå? Någon som vet om det är bättre för vågor eller? I och med att RRD:s nya vågkite också har tre struttar?
Men som sagt ingen som har hört något mer om RRD:s kite?
-
RichardL;574443 wrote:Någon som har Core i Sverige?
-
RichardL;574477 wrote:Yann: Det låter perfekt. Tre strutar på den oxå? Någon som vet om det är bättre för vågor eller? I och med att RRD:s nya vågkite också har tre struttar?
Men som sagt ingen som har hört något mer om RRD:s kite?
Japp, 3 strutar. Nej, bättre skulle jag inte säga men det positiva är att kiten väger mindre både i luften och när man reser och då tar den framför allt mycket mindre plats. Fler strutar betyder ju bättre vingform så att man får mer ving/flygeffekt ur kajten. Det brukar ju inte vara något man prioriterar i vågor på en låg-AR så det är väl därför det funkar bra. Kiten blir billigare med mindre material och eftersom det bara är 3 strutar att pumpa så har den inte one-pump vilket jag tycker är gött när man ska laga LE.
Jag håller till på västkusten så om du kör någon annanstans så kolla med milkman här på forumet om hur du kan få dig en demo.
-
Ja, kolla med någon av oss om du vill testa en light nära där du bor. Ring 073-141 19 10 så fixar Patrik en test.
Du kan också vinna en egen quiver utav nästa års modell på vår blogg. http://www.surfbussen.nu (bidrag tas emot till imorn) -
RichardL;574474 wrote:Sourra: Som jag skrev så gillar jag inte NAISH alls, så du behöver inte förklara för mig om dessa då jag har provat dessa i Sylt i tre dagar.
Nu var det iofs din åkstil som jag undrade över eftersom du inte nämnt något om den tidigare men har du bestämt dig för att vara dissig så har du.
-
Sourra: Nope inte dissig men då du har NAISH i din profil så misstänker jag att du är färgad. Och jag kommer inte överens med NAISH som sagt. Inte kitesen och framför allt inte bommen då man skall ha depower under bommen. Sjukt svårt att få rätt trim på den tycker jag. Men som sagt jag gillar inte de.
Och jag kör helst vågor utan drag i kiten. Eller i alla fall så lite som möjligt.
Milkman: Skall kollas upp när det kommer vind igen.
Arild: Det verkar som du har ganska stor koll och Yann också på vågsurfingen i Sverige. Finns det sideshore att köra i Sverige eller är allt On-Shore?
Logga in för att svara.