Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny Vågkite?

• pjoter

Medlem
    11 september, 2009 vid 10:42

dock är ju frågan om habo är rätt ställe att skaffa sig en uppfattning om hur en kite beter sig i vågor…. 🙂

• richardl

Medlem
    11 september, 2009 vid 10:46

Hmm Habo är väl platt? Eller det var det i alla fall när jag var där 2003.

Det roliga i den tråden är att det bara är Yann och KiteLife som fortfarande har svarat på min fråga om om de testar andra kites eller inte. Sourra? Vad hände där? Inget svar?

• kitelife

Medlem
    11 september, 2009 vid 10:48
    pjoter;575037 wrote:
    dock är ju frågan om habo är rätt ställe att skaffa sig en uppfattning om hur en kite beter sig i vågor…. 🙂

jo sant! men nu ska vi juuh samlas där endå och några intressanta grejor får där juuh va även om det är kitelife och falle som kallat mötet 😉 försöker bara dra dit litta folk juuh :laugh:

man kan juuh bilda sig en uppfattning om kiten i sig själv, dessutom är den väl rätt bra till wakestyle/okrokat mee ?

Ser fram emot måndag nu först :tongue:

(BTW. Falle i egen hög person satte den första kiten i händerna på mig och ni ser juuh vad som hände :shocked: så inget personlig bara på skoj 😀 är bara inte så förtjust i Naish (fan nu sa jag N-ordet) *hahahahha*)

• sourra

Medlem
    11 september, 2009 vid 11:39
    RichardL;575039 wrote:
    Hmm Habo är väl platt? Eller det var det i alla fall när jag var där 2003.

Det roliga i den tråden är att det bara är Yann och KiteLife som fortfarande har svarat på min fråga om om de testar andra kites eller inte. Sourra? Vad hände där? Inget svar?

Tyckte bara att tråden spårade ur så grannt så jag såg inte vad mer jag skulle tillföra men mitt svar är snarlikt med Yanns (fast du får byta ut namnet på märket). Märkestjafsandet i år har varit rätt stilla fram tills nu, är det stiltje som gör det?

Vad det gäller att Vari, Core och Wainman är likartade kites så ser de extremt olika ut i profil och AR så jag vet inte hur mycket gemensamt de har i prestanda men det är väl bara att prova och se.

Slutligen får jag väl tipsa om ett gammalt beprövat knep för att få tag i info om kiten du frågade om – lyft luren och ring Surfers som importerar grejerna.

• sourra

Medlem
    11 september, 2009 vid 11:48

Och Pan – din ständigt återkommande upplysning om att du inte gillar Naish får mig att tänka på när jag var 15 bast och det tjafsades om Suziki, Zündapp, Yamaha och Honda och alla kids hatade märken till höger och vänster. Du får ju såklart tycka vad du vill på vilka grunder som helst men jag är ändå lite nyfiken på vad det egentligen är som du inte gillar med detta märke?

• kitelife

Medlem
    11 september, 2009 vid 15:21
    sourra;575063 wrote:
    Och Pan – din ständigt återkommande upplysning om att du inte gillar Naish får mig att tänka på när jag var 15 bast och det tjafsades om Suziki, Zündapp, Yamaha och Honda och alla kids hatade märken till höger och vänster. Du får ju såklart tycka vad du vill på vilka grunder som helst men jag är ändå lite nyfiken på vad det egentligen är som du inte gillar med detta märke?

Så trött på mig att du måste dra de vidare och fråga . . . det är inte så personlit det har med gammla MegaScene och göra samt nuförtiden tycker jag mest dom är fula med sin framkant och färger osv. men det är personligt och mest på skämt… alla får väl ha en egen åsikt ?

ni trashar juuh cabrina och alla andra märken som ni kommer åt… detssutom är det rätt kul att slå i underläge = många naish fantaster som gillar och vara högljudda här?

Dom gör alldeles säkert fantastiskt bra grejor men dom är bara inte för mig! Dock måste jag erkänna att Robby själv har varit min idol sen jag W-surfade nån gång på tidigt 80:tal (ja jag e rätt gammal ; ) . . .

so no harm no faul. . .

• sourra

Medlem
    11 september, 2009 vid 15:39

Vad trashar jag för märken säger du? Jag surfar med folk som kör alla möjliga märken och ser inte vad det skulle ha för syfte att kissa på grejerna de kör. Visst får alla ha sin egen åsikt men jag tycker bara det är tråkigt att höra den där typen av subjektivt och destruktivt gnäll som har sin grund i en tidigare distributör. Visst finns det märken som jag har mycket svårt att se mig själv köra men jag ser inte syftet med att basunera ut det på Steffo.

• arild

Medlem
    11 september, 2009 vid 15:58
    RichardL;575029 wrote:
    Men om Surfers har RRD och de har så många som åker för dom eller de som har svarat enligt Sourra så måste väl någon veta något om den kiten jag frågade om eller?

Pan: Än så länge är det bara du som verkar vara opåverkad som sagt och veta vad du snackar om.

Yann: Du verkar också veta vad du snackar om. Resten verkar bara säga att deras märke är så bra som möjligt utan att ens läsa vad denna tråd handlar om.

Varikites då? Jag menar Martin Vari är ju en legend på kite och vågor. Någon som har kört dessa?

Nya RRD vågKiten kommer först i Oktober så vi har inte hunnit prova den ännu, jag är lika nyfiken som du på hur den funkar i vågorna.

• debkausf

Medlem
    11 september, 2009 vid 16:17
    RichardL;575029 wrote:
    Men om Surfers har RRD och de har så många som åker för dom eller de som har svarat enligt Sourra så måste väl någon veta något om den kiten jag frågade om eller?

Pan: Än så länge är det bara du som verkar vara opåverkad som sagt och veta vad du snackar om.

Yann: Du verkar också veta vad du snackar om. Resten verkar bara säga att deras märke är så bra som möjligt utan att ens läsa vad denna tråd handlar om.

Varikites då? Jag menar Martin Vari är ju en legend på kite och vågor. Någon som har kört dessa?

Varikites condor one: kom i februari om inte jag minns fel och saluförs även den av surfers, jag provkörde typ 4-5ggr strl 9e tror jag. Jag tyckte det var en riktigt trevlig kite som var lagom snabb precis som nomaden som jag kör nu. De minus jag kom på var dock att condoren var lite svår att vattenstarta, det hade jag nog iof kunnat leva med. I samma veva som jag provkörde kom första omdömena från surfpolare som provkört nomaden på hawai och sen var jag såld när allt jag hört stämde när kiten väl var mina händer.
    Surfers teamriders skriver nog aldrig på steffo, förutom pepä då förstås.

• debkausf

Medlem
    11 september, 2009 vid 16:19
    sourra;575128 wrote:
    Vad trashar jag för märken säger du? Jag surfar med folk som kör alla möjliga märken och ser inte vad det skulle ha för syfte att kissa på grejerna de kör. Visst får alla ha sin egen åsikt men jag tycker bara det är tråkigt att höra den där typen av subjektivt och destruktivt gnäll som har sin grund i en tidigare distributör. Visst finns det märken som jag har mycket svårt att se mig själv köra men jag ser inte syftet med att basunera ut det på Steffo.

Säger killen som aldrig skulle säga ett ont ord om cabrinha:grin:

• sourra

Medlem
    11 september, 2009 vid 16:28
    debkåusf;575140 wrote:
    Säger killen som aldrig skulle säga ett ont ord om cabrinha:grin:

Möjligtvis om just DIN Cabrinha i så fall (ej heller tvekar jag att smäda din bil, din bok och din spis)
    =)

• richardl

Medlem
    11 september, 2009 vid 16:30

Tack Arild ett bra svar! Såg att det var några andra som sålde Vari Kites nu och inte Surfers.

• kitelife

Medlem
    11 september, 2009 vid 16:44
    sourra;575128 wrote:

Var har jag skrivit ditt namn? varför frågar du om du inte vill veta!
    Vem du surfar med och vad som skrivs på steffo är stor skillnad.

försök nu hålla nivån uppe här…

• sourra

Medlem
    11 september, 2009 vid 16:52
    KiteLife;575127 wrote:
    ni trashar juuh cabrina och alla andra märken som ni kommer åt…
    KiteLife;575146 wrote:
    Var har jag skrivit ditt namn?

”Ni” brukar betyda ”Du och [en eller flera andra]” men kan även vara istället för ”du” när man pratar med kungligheter och är född för minst hundra år sedan. Annars skriver man som regel ”De” om man menar andra än den man just tilltalat med ”Ni”.

försök nu hålla nivån uppe här… :smirk:

• richardl

Medlem
    11 september, 2009 vid 17:08

Har haft ett par selar från Naish som är den sämsta skit jag någonsin har haft på mig. Både passform och kvalitén. Och jag gillar som sagt inte heller Naish överhuvudtaget men trots allt är det inte det som denna tråden handlar om.

Sida 5 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ny Vågkite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.