Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Ny vindsurfare som vill ha lite proffshjälp!
-
Ny vindsurfare som vill ha lite proffshjälp!
ozlemg svarade 13 år, 12 månader sedan 12 Medlemmar · 25 Svar
-
HALLÅÅÅÅ! Ingen har ens frågat hur långt hon har kommit i utvecklingen. Seglat hela sommaren kan ju betyda full planing, hängsele och till och med framåtloop?
Har du bara seglat på Fanatic Viper eller mindre brädor också?
Vad kan du?
Använda hängsele?
Plana i stroppar?
Gippa eller slå utan problem? -
Oscar;644488 wrote:HALLÅÅÅÅ! Ingen har ens frågat hur långt hon har kommit i utvecklingen.
Näe, ja försöker sköta mej.
-
surfslusken;644470 wrote:Stackars tjej! Hon efterlyser “lite proffshjälp” men får bara god tyckliga, subjektiva åsikter från glada amatörer!
Precis, som dessutom rekommenderar 140-170 liters brädor. Till en som väger under 50 kg…!
-
surfslusken;644501 wrote:Näe, ja försöker sköta mej.
hihihhhhh fniizzzsss <3<3<3
-
jag är 19årig pojke asgrym på vindsurf söker 19årig tjej som inte är så jättebra på vindsurf. puss (i’m blonde)
-
Surfslusken inleder 2011 starkt. Kan bli en bra säsong det här.
Oscar skrev förövrigt det som behövdes skrivas (om jag nu ska försöka tillföra något då jag mest postar för att någon kanske får för sig att släppa iväg sin gamla Exocet Cross 118 till den här säsongen)
-
Bizonoxe;644518 wrote:jag är 19årig pojke asgrym på vindsurf söker 19årig tjej som inte är så jättebra på vindsurf. puss (i’m blonde)
Hmmm…ja e lite nyfiken på en blond tonårs kille, sen när du påstår att ditt as e grymt stillar ju inte direkt nyfikenheten. Hör av dej!
svennebanan;644524 wrote:Surfslusken inleder 2011 starkt. Kan bli en bra säsong det här.Starkt!!?? Du menar väl som en blödigt sissy? Har varit dåligt me rötjut på senaste, men ja ska skärpa till mej till säsongstarten.
-
Okej.. Tack så mycket för hjälpen allihop!
Jag tror jag kör på en Fanatic Viper eftersom jag körde på det förut. Jag minns inte riktigt hur många liter det var men jag har för mig att min tränare sa 120 eller 140. Och ett segel på 4 kvm blir nog bra.
Jag har lite svårt för termerna eftersom min tränare snackade på tukiska. Jag tränade i ca. 3 veckor 5 gånger i veckan ca. 3 timmar effektiv surfing per dag. Kan slå och göra olika vändningar men jag fick inte riktigt till min jibe eller gibb som ni kallar det innan sommaren var över. Men nästan 😛 Vi hade inga selar så jag fick hänga i bommen som fan när det blåste som värst. Den viper jag tränade på var en speedboard så den var inte särskilt bred minns jag, vilket jag tyckte var skönt eftersom man kunde göra snäva svängar. Loop vet jag inte vad det är.
Några andra tips förutom bräda och segel? Jag tänkte köpa sele också så att jag orkar köra i Turkiet vid egeiska där det blåser hur mycket som helst.
-
Gör det. Många är “rädda” för selen och väntar väldigt länge med att börja använda den. Så fort du klarar att segla mer än några hundra meter så kan du börja experimentera med selen, det gör seglingen mkt mer njutbar. Personligen har jag lärt mig med midjesele och långa (32″) tampar. Midjesele fungerade bra, men när jag provade med kortare tampar så upplevde jag det som mkt mer lättseglat. Ännu hellre variotampar (inställbara). Du kommer tillbringa mkt tid i början med att dona med tamparna för att få dem till en bekväm position på bomen, men man lär sig med tiden var de skall sitta. I början tyckte jag det var mycket svårare att få tamparna till rätt ställe än att faktiskt segla med selen.
-
Ok!
Jag kollade upp vad plana i stroppar var för något. Ja jag planade i stroppar hela tiden 🙂
Logga in för att svara.