Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Nya 04 Slingshot Provkörda!!!
-
Nya 04 Slingshot Provkörda!!!
Publicerad av miketk på 9 november, 2003 vid 18:59Skitbra lyft och häng i kitsen.
Man känner precis vart man har kiten iluften.
Och i byig vind är den otroligt stabil. Gellar inte ett smack!
På tal om det att bara behöva pumpa kiten i ett hål är ju kannon. Slipper klabba med alla struts.
Det finns en massa nya finesser på kitsen som är skitbra.Vad säger ni andra som hunnit prova ss 04 kitsen??
Mike Tha Knife ! ! !
anonym-anvandare svarade 20 år, 12 månader sedan 12 Medlemmar · 35 Svar -
35 Svar
-
häng,röv häng menar du. jevla kass vindreg bara, stog knappt kvar på bichen med 11 SS men Nitro 14 var inga som helst problem…
-
Svar till:
häng,röv häng menar du. jevla kass vindreg bara, stog knappt kvar på bichen med 11 SS men Nitro 14 var inga som helst problem…
[/ QUOTE ]
Ehhh det ökade rätt kraftigt där på slutet om du inte märkte det ???
skulle snarare villa säga att där e ett grymt bra vindregister i dom nya, om lilla jag (58kg) kan hålla 11 m2 i mer än 15 m/s byigt som fan… det kunde jag iaf inte med 03:orna ; ) känns grymt go i styrningen oxå samt stabil i byarna…
Men har bara fått köra i riktigt stötig byig skit vind med chopp från alla håll ännu så det är svårt att bilda sig en uppfattning.
//Pan
-
finns de i 8 eller 9 i år?
hur länge kan man hålla en 8/9kvm och när kan man börja använda dem(120cm bräda, 75kg)?
har de bra häng för att vara så små?
-
Men det låter riktigt. Första gången jag körde Nitro 14 blåste det 15 m/s och det var inga problem att köra.
-
jag behöver en kite som jag kan hålla upp till 17-18, kanske 20m/s. går det med en 10a 2004 eller bör man skaffa en 8a?
-
Köp min Black Tip 10ms 2003 för 5500:-! Jävulskt bra skick och hålls upp till 18-19 m/s. Tel nr 0733-990286.
-
Svar till:
jag behöver en kite som jag kan hålla upp till 17-18, kanske 20m/s. går det med en 10a 2004 eller bör man skaffa en 8a?
[/ QUOTE ]
Ojämna storlekar och det finns inga alls ännu… dom kommer 04 till allmänheten ; ) Jag har nån 9:a från 03 som du kan få köpa om du vill…
//Pan
//Pan
-
om nån frågar efter det och det inte är långa säljanonser/listor så e det väl ok ? bästa e ju att hänvisa med en länk till en säljes annons…
//Pan
-
grejen när det kukar upp i 20m/s så spelar det fan inge roll va du lastar upp galet mycke vind, va sär du mike när du försökte köra en 11ss i 18 m/s kunde gått rätt illa… fifan
-
Svar till:
Nyfiken! får vi lov att sälja här nu?
[/ QUOTE ]
jag tror järnet på nya GBRider ska bli kul o testa, kul med lite nya inovations… hoppas den hålelr samma klass som takoon 2004…
-
Efter att ha varit supernöjd med 03 drakarna skall det bli roligt att pröva 04 drakar(kommer 12:or om någon vecka),
de som vill är välkomna att titta på dem etc. Mvh Bengt N
p.s då ej vår hemsida är uppdaterad kan de som vill veta mer gå inn på: http://www.globeriderkites.com/paguk/indexuk.html
eller ringa mig på´070-941 47 91 d.s -
blev inte du rider för takoon under Megakiteshowdown Rambo?
varför kör du inte dem?
bo
-
från takoons hemsida:
We also establish national riders: Hugo Ljungberg and Kristina Karlsson and maybe some others wild cards.tackade du nej eller, helt galen? tacka nej till free kites…!?
-
Svar till:
[/ QUOTE ]
Du kanske hade ställt in linorna fel?!
Logga in för att svara.