Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Nya 04 Slingshot Provkörda!!!
-
Nya 04 Slingshot Provkörda!!!
anonym-anvandare svarade 20 år, 12 månader sedan 12 Medlemmar · 35 Svar
-
Kan påpeka det med depowern …. det är den bästa depowern jag provat. räcker med att dra den skitlite så gör det svinstor skillnad..
Jag ar inte provat den nya i mer en 15m/s än. Men jag tror helt kalrt man komemr kunna hålla den minst lika länge som förra året.
-
menar du då slingshot eller cabrinha och vem är du?
bo
-
Svar till:
från takoons hemsida:
We also establish national riders: Hugo Ljungberg and Kristina Karlsson and maybe some others wild cards.tackade du nej eller, helt galen? tacka nej till free kites…!?
[/ QUOTE ]
dealen går igenom i feb 2004.. måste ha nått o köra på så länge…
fan inte lätt o va kitekändis…
-
jag körde igår bakom mike och jag är riktig imponerade av stabiliteten i de nya kitar! den flög fint i byig vind och hade inte als så roligt. nja-det räkte till en fin sträkning. Så har man ett minne från helgen
-
Tuffa saker du blir utsatt för behöva vänta tills Februari för att få gratis kite grejor Undras hur länge det dröjer tills vi andra får gratis kite prylar? För modligen inte nästa februari i heller.
-
äh fan patrikol du verkar ju kita varenda dag nästan, vänta du bara
-
Ja vi har nog det väldigt förspännt här nere dessutom är ju oftast någon ur sverige eliten ute på vattnet samtidigt så man kan tjuv kika och även få lite tips.
-
Det var jag som skrev om depowern …
Jag menar såklart slingshot kitsenNi kan få prova kitsen själva så ska ni se vad dom går för:)
Kvittar om man är nybörjare eller avancerad så är den nya kiten kannon … eftersom man känner precis vart den är.. och en massa bra grejer så man tex inte kan koppla linorna fel och bäst av allt kvaliten är den bästa !!!
räcker att titta på den så ser man kvaliten -
nya SS är absolut inte en nybörjar kite, inte ens pan kan hantera den juuh, den kräver stor erfarenhet för att kunan utnyttjas till fullo, inte lönt för nybörjaren är min mening…
-
Hehe nu driver du igen ; ) det var en ny bräda för mig (tablas crilles gula) och det kändes duktigt ovant för mig och inte ha “SS” kantgrepp så i den byyyn så flög jag som en vante (rakt över rambos linor) och tappa kontrollen duktigt! som tur är e vi båda rutinerade och redde ut sitvationen ; )
Fast jag är faktiskt böjd att hålla med, dom nya kite¨sen känns inte fullt så nybörjar vänliga som 03… dom exploderar mer än 03 som segdrar (om man ska jämföra) och dom reagerar på mindre rörelser, typ dom e väl inte så jävla mycket snabbare än 03 men där e mer depower och det känns som man får mycket bättre respons på sin inputt… alltså mindre rörelse med bommen för att få draken och reagera, gäller både depower och styrning och då körde jag ändå på 40 cm bom… tyckte oxå det var svårare att få till riktigt bra hopp? inte för att det är sämre lyft eller häng (snarare mycket bättre : ) utan för att timingen va hellt annorlunda.
Fick chansen att köra lite 15 ida oxå men igen SKITVIND! så jag vågar inte bilda mig en uppfattning ännu…
//Pan
-
vad håller man 7 och 9 fuel till?
eller ska man satsa på GTO i mindre storlekar?
-
Tja i 04 har vi inte fått några så små storlekar ännu…
I 03 så har vi kört 9 och den börjar funka i 13-15 m/s sen beror det på hur duktig/galen du e och hur byigt det är : ) men 15-18 med 20+ i byarna har jag vatt ute i, inte så kul men det går…
7 har vi inte tatt in alls, och GTO har vi tatt in 3 drakar…//Pan
-
RAMBO HADE DU BÖRJAT MED EN SS SÅ HADE DU AKNSE LÄRT DIG SNABBARE I BÖRJAN _:)
DESTO LÄTTARE DOM ÄR ATT HANTERA JU LÄTTARE LÄR MAN SIG KITA HA DET GOTT… -
SS har inte det något med Nazi Tyskland att göra. Typ Schutz staffel eller ngt sådant???
Logga in för att svara.