Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing nya eller gammla prylar

• nya eller gammla prylar

Publicerad av jorgenk på 25 juni, 2007 vid 20:53

Nu har jag sålt mitt gamla slalomkit från -94 och är på gång att sälja mina Hot Sails Psyclone med därtill tillhörande mast och kolbom.
    Det jag har kvar är då en 124 L Fanatic Bee -00
    seglen jag har är ett Neil Pryde V8 8,0 från -99 med tillhörande mast och ett Hot Sails Stealth 6,5 från – 02 och passande bommar, både seglen och brädan är i nyskick

Frågan är då om jag ska behålla seglen och brädan komplettera med 1 mast till Stealth seglet och kanske köpa nån äldre mindre slalombräda som komplement typ Mårdens Sonic 95:a för 3100:- som finns här på köp&sälj.

Ett annat alternativ är att sälja rubbet ….. och köpa ett komplett slalompaket typ AHD + Tushingham från Surfbar, funderar på en AHD Tracer på 103 L med ett 7,0 segel isåf .

Köper jag nya prylar så lär det ta några månader innan jag kan köpa ett segel till,
    min vikt just nu är 67 kg så man har ju inte så mycket att sätta emot när det friskar i …*ler*

jorgenk svarade 17 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • imported_macts

Medlem
    26 juni, 2007 vid 06:22

@JörgenK 392405 wrote:

Nu har jag sålt mitt gamla slalomkit från -94 och är på gång att sälja mina Hot Sails Psyclone med därtill tillhörande mast och kolbom.
    Det jag har kvar är då en 124 L Fanatic Bee -00
    seglen jag har är ett Neil Pryde V8 8,0 från -99 med tillhörande mast och ett Hot Sails Stealth 6,5 från – 02 och passande bommar, både seglen och brädan är i nyskick

Frågan är då om jag ska behålla seglen och brädan komplettera med 1 mast till Stealth seglet och kanske köpa nån äldre mindre slalombräda som komplement typ Mårdens Sonic 95:a för 3100:- som finns här på köp&sälj.

Ett annat alternativ är att sälja rubbet ….. och köpa ett komplett slalompaket typ AHD + Tushingham från Surfbar, funderar på en AHD Tracer på 103 L med ett 7,0 segel isåf .

Köper jag nya prylar så lär det ta några månader innan jag kan köpa ett segel till,
    min vikt just nu är 67 kg så man har ju inte så mycket att sätta emot när det friskar i …*ler*

Beror ju på hur mycket du vill budgetera….(det är kul med nya prylar), men mitt förslag är nog att du köper Mårdens Sonic (den är snabb) och behåller 6,5:an, det kommer säkert att gå fort!
    Kittet från AHD och Tush är säkert grymt, men lär kosta en hel del mer pengar.

• tim-eriksson

Medlem
    26 juni, 2007 vid 06:53

Tycker helt klart att du ska sälja och köpa nytt!
    Kan gärna köpa Neil Pryde V8 8,0 från -99 med tillhörande mast…

Söker en rigg till min nyinköpta fanatic bee 144 00:a

• jester

Medlem
    26 juni, 2007 vid 09:07

Eller kompromissa. Köpa Mårdens Sonic95, och en ny rigg. Spanar du på Tushingham så brukar ju Lightning få bra betyg i tester.

I vanlig ordning så gäller det att inte snåla in på masten. Speciellt i dom lite större storlekarna. Har dock för mig att Tush-masterna inte är tokdyra iaf.

Dessutom behövs ju (antagligen iaf) inte mindre segel förrän hösten.

• jorgenk

Medlem
    26 juni, 2007 vid 16:27

jupp det är ju jäkligt kul med nya prylar ….. *ler* doften av ny monofilm är underbar

• jorgenk

Medlem
    2 juli, 2007 vid 19:31

Nu är nästan allt sålt ….. nu gäller det bara att försöka hitta rätt prylar till rätt pris
    har fått lov av sambon att sälja finservisen så jag kan köpa lite mer prylar om jag absolut måste
    fast tror inte det går att sälja den här på steffo…..

• jorgenk

Medlem
    25 juli, 2007 vid 14:59

Till slut så blev det så här ….. sålde allt nästan(hot sails stealth 6,5-02 finns kvar och är nog till salu ) köpte beg Naish Pro slalom 105-07 och sedan blev det ett helt nytt Tushingham Lighting 7,0 1st tushinham mast och mastfot,bom, förlängare från Pro Limit

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing nya eller gammla prylar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.