-
nya freestyle tricks…jag utmanar er!!!!
läste igår lite på formula forum och det slåg mig att de har mycket bra o djupa (max 70cm!!) diskusioner om prylar, teknik, attitude etc etc. Varför känns det som den saknas lite på “vanliga” konfen??
Härmed vill jag inleda konfens historias längste diskusion om våg-freestyle tricks.
Låt oss börja med “Vad är det nyaste?”
Inom freestyle är det “senaste” tricket “Grubby” men den finns ju för nästan mer än ett år och sen dess verka det inte har händ så jätte mycket. Visst jag såg en clew-first diablo och en grubby into duckjibe-540 av Remko de Weerd i holländska surftidningen men sånt är ju egentligen en variation på en redan existerande trick. Snart gör han den också en-hands, en-fots etc. Mycket respekt så klart (får hoppas jag klarar den nån dag) men finns det verkligen nått nytt: Nån som vet?
Inom våg surfing dubbla alla profs nu som bara den, kanske även clew-first. Det finns sen två år “crazy pete” (flip-flop-loop) etc. men är det nån som känner till det nyaste?? Inte jag: så HIT ME !!
Om det är ingen som vet/kan utmanar jag är våg-freestylenisser åt går ut på vattnet redan idag och göra nått nytt som ingen har gjort. Strunta i att det är kanske lite kallt (det är det INTE!!!). Den som kommer först med en ny grej (ingen variation på en redan existerande trick!!) får evig berömdhet föratt han/hon får namnger tricket.
Själv har jag funderat med Makke (S-4) på en “airborn-360”. Det är att man hoppar på platvatten upp som i en spock men vrider dig själv och brädan 360 grader i luften i stället från på vattnet. Seglet slänger du som i en stall-tack (eller stall-gipp) fram för dig när du har roterat 180 grader (vulcan läge). Medan du roterar vidare i luften sväver seglet ovanpå vatten utan. När du lander kommer seglet upp igen pga vinden och du surfar vidare.
OK boys and girls let the party begin TODAY!!!!
Logga in för att svara.