Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › nya freestyle tricks…jag utmanar er!!!!
-
nya freestyle tricks…jag utmanar er!!!!
anonym-anvandare svarade 22 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 29 Svar
-
är inte air-spock samma sak som roussaflip? tänker på simmervideon där han rachid gör en grym sådan. lite svettigt att landa clewfirst från den höjden…
-
kollade runt på http://www.stehsegelrevue.com/moves/ och inser rätt snabbt att terminologin inte är synkad. “lazy suzan” heter väl även bonecrusher eller board-360. osv osv… många namn på samma gamla trick!
-
Robby Naish har bytat segel i luften med no hands teknik.
-
Inte illa att byta segel i luften….hade han det nya seglet instoppat i hängselen eller nåt…..sorry jag kunde inte låta bli! Jag förstår hur du menar.
Såg framsidan i nya tyska surf (tror det är kommande aprilnummer, kunde ses på deras site) där Allaway gör en superman. Framgår inte på bilden om han landar den dock…. -
ja ja, “what’s in a name?” Det är bara att göra och komma på nått nytt. Jag utmaner alla att återkommer när dem har tänkt ut och gjort världens nyaste trick. Visst, det måsta finns massor av tricks, utan att vi alla kanske vet om det. Men jag vill ser kreativitet på vattnet och inte bara en spock föratt alla andra också kan den. Jag vet, det blir svårt med att övertygga domaren när man tävlar med en tricks som man själv, låt stå dem, själv kan eller fattar. Men skitt i det och brainstorm lite till, det börja likna nått här. Gärna också med beskrivning hur man gör, inte bara lite terminologi!!
-
Kul tråd det här…
Just superman och andra coola crosstrick var det mycket snack och lite verksta’ om i SA i vintras. Det finns ju vissa likheter t.ex. tabletop och backflip.
Vad sägs om att prova en heelclicker, seatgrab eller den när man tar ur fötterna ur stropparna, tar tag om nosen (framskärmen) på brädan med båda händerna och sträcker ut kroppen uppåt. -
fin-first-forward skulle ju va kul, eller en framåt där man sitter ner eller kanske en försöktillframåt540 to faceplant
-
Hahaha det kommer jag ihåg den diskutionen i SA.!..=) hahaha kul som faen…kommer du ner åt varmare breddgrader snart? det börjar bli sommar här “nere” nu eric…Fett ladd och bredsladd!
-
en vanlig fullfartgipp känns ju rätt crazy *ler* .. fattar inget men läser iaf … hoppas få se nån sån där freestyle nisse i sommar .. varit borta från surfing i 5-6 år ..
-
Hallå Lillefredrik!
Grattis till körkortet! Kommer nog ner nästa vecka, C U!
-
Är det någon som gör en shoveit som avslutas med en cheeseroll då man skotar,
dvs som en delayed chesseroll. -
jajjemnsan, såg det i den amerikanska windsurfer tror jag, nån kille i the gorge gjorde sådana, skön manöver…
-
vad har tyska surf för adress? skulle vilja se supermanen.
tack
jag brukar jöra en “ass-drag” dvs, man gör en body-drag med fötterna framåt upp i vädret eller på bomen.
suspensoar är att föredra… -
Om man seglar över trettio knop så kan man ju prova surfa på
vattnet bredvid brädan med fötterna.
Logga in för att svara.