Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Nya Garmin GPS
-
Nya Garmin GPS
Publicerad av adde på 25 januari, 2006 vid 07:22Garmin kommer med en ny GPS, med inbyggd pulsklocka så man kan se hur pulsen ökar med hastigheten. Vattentät och i klock-modell.
/adde
stang svarade 18 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Någon som kan lista ut om den blir godkänd? Dåligt bevandrad i teknaliteter för GPS. Vad jag vetså är väl dom andra forerunner inte godkända, bara foretrex (heter dom väl?)
Om den är det så ser den både snabb och cool ut, vilket naturligtvis är extremt viktigt:smile: -
getwet wrote:Någon som kan lista ut om den blir godkänd? Dåligt bevandrad i teknaliteter för GPS. Vad jag vetså är väl dom andra forerunner inte godkända, bara foretrex (heter dom väl?)
Om den är det så ser den både snabb och cool ut, vilket naturligtvis är extremt viktigt:smile:Diskussionen finns ju redan på gps-forumet. Men förhoppningsvis kommer ju även Foretrexen i detta format. Skulle även vara uppgraderad hårdvara internt. Den som lever får veta, helt enkelt…
-
Jag pratade med en Garmin-representant på Dustins mässa häromdagen. Han sa att Foretrex inte kommer i detta utförande.
-
klämde lite på den nya Forerunnern idag på MC-mässan i Gbg, och den e säkert bra om man skall springa… Men för surf tycker jag inte att den nya formen håller måttet. Sprintarna såg ännu vekare ut än tidigare, och jag tycker att GPSen inte hör hemma runt handleden. Den bör sitta högre upp för att undvika spikar o så.
-
Jester wrote:och jag tycker att GPSen inte hör hemma runt handleden. Den bör sitta högre upp för att undvika spikar o så.
jepp, dito dät
-
Var har ni era GPSer? Runt halsen eller monterad på masten ovanför bomen? Är nyfiken på vad som funkar bäst inför ett förestående köp.
-
Japp. Jag har min GPS i en lite aquapak som jag fäster med karbinhake i flytvästens axelband, och med ett resår runt överarmen. På detta sätt kan man ju även läsa av den under resans gång så att säga… Kan dock vara lite vanskligt…
-
Monterar min på masten ovanför bommen när jag bränner runt med formulan, funkar kanon. Jag får väldigt få spikar!
Logga in för att svara.