• mjersen

Medlem
    25 november, 2009 vid 17:35
    hildingdude;589939 wrote:
    hehe, han bränner de när han säger boots only.
    Jag tror att anledningen att dom bästa åkarna har stroppar är för att det gör att man är mer rörlig, därför är det enklare att lära sig saker å stroppar, det är enklare att lära sig något nytt med kiten högt.
    Boots är nice med antagligen för att dom som kör med det är mer medvetna om sin åkning.
    Boots åkare är nice, tyvär finns det nåra som tycker dom är så snygga att dom vill påpeka att alla andra är fula! 🙁

jag tror på att avancera med stroppar, sen köra skiten med boots och finslipa stilen när man kan det. tar fettomeck mycket längre tid att lära sig nya moves med boots. ialla fall för mig.

• davids

Medlem
    25 november, 2009 vid 18:04
    sourra;589900 wrote:
    Jag tror bestämt det hela är ett citat från nämnda Rienstra. Vadan denna fientliga och nedlåtande attityd?

Ehhh ja jag vet och “fientligheten” är riktigt mot Rienstra såklart…..

Tycker hans ideér är klockrena, men onödigt att då ta ner det på cromagnon nivå med ett så fånigt argument och påstående på slutet…

• dabban

Medlem
    25 november, 2009 vid 23:29

OF : vet någon vad låten i filmen heter ? känner igen den från tony hawk spelet 🙂

• sourra

Medlem
    26 november, 2009 vid 06:29

Det låter som Gang Starr

• neven

Medlem
    26 november, 2009 vid 08:23
    sourra;590065 wrote:
    Det låter som Gang Starr

eller hur? Jag tänkte samma när jag hörde den men känner inte igen låten

• hengo

Medlem
    26 november, 2009 vid 09:42

kloka ord från rienstra där.

Tror aldrig vi kommer få se boots only i världs main eventet i kite. Däremot kanske en wakestyle tour om några år. sporten är ju alldeles för obegränsad, eftersom att stil aldrig varit något man prioriterat,redan från början. Det GÅR ju att ha kiten högt, vilket är lättare. och det GÅR ju att köra med stroppar, vilket är lättare. Så majoriteten som till synes inte verkar bry sig om stilen kommer hellre att prioritera att kunna göra “dubbel-kite-frontmobe” istället för att lära sig en riktigt front mobe.

Men ärligt så orkar jag inte bry mig om det. Tycker för övrigt det är sällan man ser något man blir impad av nuförtiden. Ser man sliderfilmer är det alltid så jävla basic, även om det är proffs som kör. Basic och vingligt. Autofocus från stenåldern är fortfarande bästa dokumentationen utav kite wakestyle. Senaste bra grejorna var ju typ den med Dres feta BS 180, och denna då denna, hadlows, iförd stroppar.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.