Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Nya kite stranden i morgon eftermiddag :-)
-
Nya kite stranden i morgon eftermiddag :-)
Publicerad av eagletech19 på 26 juni, 2006 vid 16:40Tjenare
Tänkte åka vid nya stranden i morgon eftermiddag/kväll
Det ser bra ut med vinden efter jobb (vid 16.00) 😀
Vi syns
Mvh Roger Öeagletech19 svarade 18 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Hej Roger!
Du som var en av de drivande bakom ”vår” egna strand borde få döpa den. För visst hade det varit kul med ett trevligt namn mer än ”den nya stranden mellan fortuna och rya”.
Något förslag?
-
magnus78 wrote:Hej Roger!
Du som var en av de drivande bakom ”vår” egna strand borde få döpa den. För visst hade det varit kul med ett trevligt namn mer än ”den nya stranden mellan fortuna och rya”.
Något förslag?
Det finns säkert många bra namn men det som ligger nämast är ju
Fortuna-Kitebeach
Råå-Kitebeach
Helsingborg-kitebeachVi har däremot tagit namnet ”Kiteaddicts” som klubb namn för det är bra att man har en klubb när man pratar med kommunen-ansvariga politiker:wink:
Men det med namn på beachen låter jag vara öppet för förslag
Mvh Roger Örnvang -
Hbgkitare wrote:Kommer också dit efter jobb (17)!
Mvh
MarcusTjenare Marcus
Härligt att se så många redan första dagen:grin:
Detta kommer bli förbannat bra vi ska bara städa upp på stranden och grilla lite sen kommer detta ställe bli kanon bra för alla.:smile:
Ha det bra så hoppas vi att det blir mer vind nästa gång.
Mvh Roger -
Tjenare
Kommer också i eftermiddag 😀
Då kan vi se hur många bojar vi behöver för att märka stenar med 3-4 st tror jag:wink:
Vi hörs
Mvh Roger -
Stället är perfekt! Skulle behöva klippa gräset där uppe vid riggplatsen, säg till om nån har en bensindriven trimmer så kan jag klippa det.
Hur blev det med tillträdet till bunkern? Hade varit perfekt att förvara grillkol, tändvätska, soppåsar och brassestolar.
Blir det någon medlemsavgift till Kiteaddicts, kan ju vara en ideé för att betala bojar och klubbfester?Ses på vattnet!
//Marcus -
Hbgkitare wrote:Stället är perfekt! Skulle behöva klippa gräset där uppe vid riggplatsen, säg till om nån har en bensindriven trimmer så kan jag klippa det.
Hur blev det med tillträdet till bunkern? Hade varit perfekt att förvara grillkol, tändvätska, soppåsar och brassestolar.
Blir det någon medlemsavgift till Kiteaddicts, kan ju vara en ideé för att betala bojar och klubbfester?Ses på vattnet!
//Marcus
Hallå
Bengt Nilsson fixar bojar i morgon och jag har inte fått dom säkra markeringarna var vi kan vara så det med klippning av gräset får vara så länge .:wink:
Den föreslagna platsen i kontakt med kommunen var från bryggan till fortet vid det gula huset på stranden.
Men vi får se för jag sökte tillståndet från den gräsmattan där ni riggade till det gula huset.:grin:
Men men vi får se.
Vi tar ingen medlems avgift ännu men vi får fixa något så vi kan ha grillfester och köpa in bojar osv.
Vi vill ju först se så detta blir bra sen ordnar vi ett möte så det blir en riktig klubb
Mvh Roger ÖOBS
Med klubb menar jag ingen kaffestuga utan så vi blir starkare om vi vill få igenom förslag hos kommunen och politiker:wink:
Logga in för att svara.