Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nya Naish Vågbrädor

• lars_k

Medlem
    29 juni, 2004 vid 15:41

Prokids EVO 62 vafaen är det? Hittar ingen spec..
    Det räcker med en kort och bred vågis. Att wave eller EVO same shit tror jag (har dock inte testat EVO och jämfört…).
    Jag vill ha en “riktig” lite mindre vågis också för de feta dagarna. Sådetså.

• adde

Medlem
    29 juni, 2004 vid 15:46

*board kommer med en linje “barn”brädor -prokids-, bla en Acid på 48 liter, en Evo på 62, en S-type (super-cross??) på X liter.

Av det kan man väl dra en slutsats att det kommer en “riktig” Evo62 också, pps som AcidDiva är En Acid (70?) med annan grafik.

/adde

• lars_k

Medlem
    29 juni, 2004 vid 16:07

Aha. Bra att det finns tillverkare som gör brädor för barn och tjejer. Men om det är nåt för mej är jag tveksam till wink.gif

• adde

Medlem
    29 juni, 2004 vid 16:21

Jag gissar att Naish kommer men en barnbräda snart.

AHD hade väl en tjejbräda förra året? Attitude Wave tror jag den hette grin.gif

/adde

• lars_k

Medlem
    29 juni, 2004 vid 16:29

Hehe. Ja den verkar ju faktisk passa min “mjuka” stil på vattnet. =)

• ola_p

Medlem
    29 juni, 2004 vid 16:54

Beviset!
    (Det är ju helt uppenbart att det är hon som är surfare och att dom andra bara är sk. riggslavar)

• lars_k

Medlem
    29 juni, 2004 vid 17:29

Det där är ju min fru när hon ska låna min bräda.

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    29 juni, 2004 vid 18:13

i’ve got a Naish board cool.gif grin.gif

inte för jag e kung på att rida vågor, men jibbarna skär gyt med Naish 8.3an=)
    Dock lite för stor för mej när det brallar på med 4.0an o under..men det funkar gott!

• lars_k

Medlem
    29 juni, 2004 vid 18:24

Japp. Jag har varit så avis på dej när du drar förbi på Naishen med ditt stora flin och hangloose-tecken. Du ser så nöjd ut så jag tänker alltid att jag måste skaffa en sån bräda smile.gif

• ola-h

Medlem
    1 juli, 2004 vid 13:26

Njae, jag har ju i och for sig inte kört Attituden, men jag har ju andå hela tiden hävdat att EVO är en annan sak. På torsdagen innan midsommarafton körde jag EV0 74:an hela tiden från 5.3 ned till 4.0. Med överriggad 4.0 och den lite sunkiga x-on riktningen det var ett tag så kräver den lite koncentration när man lägger ned den i svängen, men det är sedan inga problem att hålla den i ett framfotsskär. En smal bräda är förstås enklare i inledningsskeden, men i Sverige, även i 4.0-väder, är ju trots allt vågorna inte allt för snabba i allmänhet och jag tycker att det är värt att få “kämpa” lite mer i bottensvängen för att ha mer att ge på toppen.

EVO 70 är för övrigt ett tydligt snäpp vassare än 74:an när det gäller driv på railen (men betalar för detta ökade driv med lite sämre “loosehet”.

Jag skulle säga att rent vågmässigt är det oerhört sällan som EVO 70 blir “för mycket” för mig i Sverige. Lite större vågor i kombination med att vara överriggad är dock mer av ett problem, men eftersom EVOn funkar i vågridningen med mindre drag i seglet än en smal brada så kan man helt enkelt köra lite mindre segel. Smalare brädor kräver betydligt mer segldrag genom vågridningne i sverigevågor och inte många klarar att hålla att sådant drag om det är x-on (och lite tricksigt med segelkontrollen).

Du får testa min EVO 70 vid tillfälle (och kanske köpa den sen…).

• ola-h

Medlem
    1 juli, 2004 vid 13:34

Diva 2003/2004 är en Acid 62. Vet inte hur det blir 2005. Däremot har jag själv tre nya vågisar på gång för lite testkörning, och då har jag ändå lidit helveteskval i urvalet (dagens i-landsproblem, kallas det väl). Det tar dock ett tag innan prylarna dyker upp, misstänker jag.

En EVO 62 har jag bönat och bett Starboard om sedan jag först hörde om EVO-konceptet (och egentligen innan detta), och EVO Pro-Kids 62 lovar ju gott.

• lars_k

Medlem
    1 juli, 2004 vid 13:56

Vi byter helt enkelt brädor med varandra nästa gång. Så får vi testa. Smart va? =)

• anonym-anvandare

Medlem
    25 juli, 2004 vid 12:28

05 Naish har kommit! (Wave, PlayMate, Force, Session, vågsurfbrädor master mm. Håller dock på att uppdatera sidorna forfarande (massa jobb). http://www.swell.se
    2005 kommer SWELL även att öppna butik i Varberg. Än så länge har vi bara ett visningsrum på Bälggatan 2. Ring mig på 0708-110 140 för att komma och klämma. mvh Falle

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nya Naish Vågbrädor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.