Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Nya Simmer race?
-
Nya Simmer race?
Publicerad av jeppe på 25 januari, 2006 vid 08:10Tjena!
Är det någon som har sett/läst något om Simmer race 2006?
Skicka gärna på en länk!
Mvh Jeppe
boman svarade 18 år, 8 månader sedan 14 Medlemmar · 40 Svar -
40 Svar
-
Det finns inte några offentliga data ännu, med det blir ett helt nytt segel kommer i andra storlekar det tidigare gjort. Kommer inte ihåg all men några var iallafall 5,8 6,3 6,8 7,6 8,5 tror jag det var.
//A.G -
Okej, jag får hålla utkik!
Funderar på att slå till på det, om det ser bra ut.
/Jeppe
-
Tjena Jeppe!
Finns nån tråd här på speedforumet där Surfan och Jester hade testat det jag tror var Simmer 06. Surfan var väl inte sådär helt superimponerad, dock har ju Cullin seglat grymt på -04 modellen. -
Det stämmer bra att vi testkörde dom lite. Men är osäker på om det var 06 eller bara prototyper. Får hoppas på det sistnämda… Storlekarna vi körde var 5.8, 6.6 och 8.3
-
MacTS wrote:Tjena Jeppe!
Finns nån tråd här på speedforumet där Surfan och Jester hade testat det jag tror var Simmer 06. Surfan var väl inte sådär helt superimponerad, dock har ju Cullin seglat grymt på -04 modellen.Tjena Mac!
Jo, jag har ju sett att han har gått rätt snabbt 😉 med simmer, var det inte -05 han har?
Det är ju Culins bräda jag skall köpa.
Simmer seglen blir ju ganska billiga i jämförelse med NP, North och C.O med tanke på att SC10 masten ligger på halva priset ungefär.
-
Jester wrote:Det stämmer bra att vi testkörde dom lite. Men är osäker på om det var 06 eller bara prototyper. Får hoppas på det sistnämda… Storlekarna vi körde var 5.8, 6.6 och 8.3
Ni var inte speciellt nöjda alltså?
-
Jeppe wrote:Ni var inte speciellt nöjda alltså?
Nix, tyvärr inte. 8.3:an funkade bra, men 6.6 passade inte mig alls. Testade aldrig 5.8
Iofs körde jag inte mer än ett par timmar, men jag trivdes inte alls. Kanske funkar bättre för en lättare kille.
-
Jeppe wrote:Tjena Mac!
Jo, jag har ju sett att han har gått rätt snabbt 😉 med simmer, var det inte -05 han har?
Det är ju Culins bräda jag skall köpa.
Simmer seglen blir ju ganska billiga i jämförelse med NP, North och C.O med tanke på att SC10 masten ligger på halva priset ungefär.
Tjena Jeppe,
Näe, tror han har -04. Hörde att du skulle köpa RTX:en, blir nog kanon!
Ett Simmerkit blir ju onekligen billigare än ett motsv från “nån av dom stora”. Vilka storlekar är du ute efter?
Ett annat segel som verkar få bra fart enl. gps-speedsurfing är KA Concept, är inte så hemskt dyrt heller tror jag.
-
MacTS wrote:Tjena Jeppe,
Näe, tror han har -04. Hörde att du skulle köpa RTX:en, blir nog kanon!
Ett Simmerkit blir ju onekligen billigare än ett motsv från “nån av dom stora”. Vilka storlekar är du ute efter?
Ett annat segel som verkar få bra fart enl. gps-speedsurfing är KA Concept, är inte så hemskt dyrt heller tror jag.
Jo det verkar rätt bra snurr på KA också. 😀
Toppnoteringen:
Profile
Name : Andrew Daff
Sail number : KA-20
Sponsor(s) : KA Sails Australia
Home spot : Australia, Sandy Point
Height : 177 cm
Weight : 74.0 kg
Date : Sunday, December 18, 2005
Spot : Sandy Point, Australia
Board : Ocean Motion Speed Slalom
Sail : KA Sails Koncept 5.0
Fin : Custom Time Machine TM45 20
Average speed : 40.1 knots (40.7 40.5 40.0 39.8 39.7)
Max. GPS (display) : 41.7 knots
Max. 2 sec. (software) : 42.1 knots
100 m run : 41.2 knots
250 m run : 40.2 knots
500 m run : 39.4 knots
Distance : 49.8 km
Windspeed : 20.0 knots
Windgusts : 30.0 knots -
Sorry “West cost boys” ni testade 2005orna, 2006 års modell har ännu inte varit i svenska vatten. Simmer var lite sena med sina racesegel förra året och dom nya ska vara bättre enligt designern… men han är ju lite part i målet 🙂
-
Jag har det, men saknar tillstånd att offentligöra dom ännu. Kan säga att dom ser bra ut, snygga och tyvärr kommer dom bara i färgen vit… trist, men det verkar vara trenden i år. Lovar att lägga ut dom när jag kan.
//G.A
-
Glen Alpin wrote:Jag har det, men saknar tillstånd att offentligöra dom ännu. Kan säga att dom ser bra ut, snygga och tyvärr kommer dom bara i färgen vit… trist, men det verkar vara trenden i år. Lovar att lägga ut dom när jag kan.
//G.A
Va fasen säger du? Blir det Ipod vitt? Det låter ju som att de kan bli riktigt snabba då. 😀
-
Glen Alpin wrote:Jag har det, men saknar tillstånd att offentligöra dom ännu. Kan säga att dom ser bra ut, snygga och tyvärr kommer dom bara i färgen vit… trist, men det verkar vara trenden i år. Lovar att lägga ut dom när jag kan.
//G.A
Spännande…
-
Jeppe wrote:Va fasen säger du? Blir det Ipod vitt? Det låter ju som att de kan bli riktigt snabba då. 😀
Nä nu djävlar grabbar får ni förklara för en gammal gubbe vad i helv….. betyder Ipod?
Vitt förstår jag vad det är, men det räcker med vitt ute just nu så det behövs inte mer.
Logga in för att svara.