Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nya Simmer race?

• glen-alpin

Medlem
    25 januari, 2006 vid 09:27

Det finns inte några offentliga data ännu, med det blir ett helt nytt segel kommer i andra storlekar det tidigare gjort. Kommer inte ihåg all men några var iallafall 5,8 6,3 6,8 7,6 8,5 tror jag det var.
    //A.G

• jeppe

Medlem
    26 januari, 2006 vid 11:18

Okej, jag får hålla utkik!

Funderar på att slå till på det, om det ser bra ut.

/Jeppe

• imported_macts

Medlem
    26 januari, 2006 vid 11:20

Tjena Jeppe!
    Finns nån tråd här på speedforumet där Surfan och Jester hade testat det jag tror var Simmer 06. Surfan var väl inte sådär helt superimponerad, dock har ju Cullin seglat grymt på -04 modellen.

• jester

Medlem
    26 januari, 2006 vid 12:42

Det stämmer bra att vi testkörde dom lite. Men är osäker på om det var 06 eller bara prototyper. Får hoppas på det sistnämda… Storlekarna vi körde var 5.8, 6.6 och 8.3

• jeppe

Medlem
    26 januari, 2006 vid 15:32
    MacTS wrote:
    Tjena Jeppe!
    Finns nån tråd här på speedforumet där Surfan och Jester hade testat det jag tror var Simmer 06. Surfan var väl inte sådär helt superimponerad, dock har ju Cullin seglat grymt på -04 modellen.

Tjena Mac!

Jo, jag har ju sett att han har gått rätt snabbt 😉 med simmer, var det inte -05 han har?

Det är ju Culins bräda jag skall köpa.

Simmer seglen blir ju ganska billiga i jämförelse med NP, North och C.O med tanke på att SC10 masten ligger på halva priset ungefär.

• jeppe

Medlem
    26 januari, 2006 vid 15:34
    Jester wrote:
    Det stämmer bra att vi testkörde dom lite. Men är osäker på om det var 06 eller bara prototyper. Får hoppas på det sistnämda… Storlekarna vi körde var 5.8, 6.6 och 8.3

Ni var inte speciellt nöjda alltså?

• jester

Medlem
    26 januari, 2006 vid 21:32
    Jeppe wrote:
    Ni var inte speciellt nöjda alltså?

Nix, tyvärr inte. 8.3:an funkade bra, men 6.6 passade inte mig alls. Testade aldrig 5.8

Iofs körde jag inte mer än ett par timmar, men jag trivdes inte alls. Kanske funkar bättre för en lättare kille.

• imported_macts

Medlem
    27 januari, 2006 vid 09:02
    Jeppe wrote:
    Tjena Mac!

Jo, jag har ju sett att han har gått rätt snabbt 😉 med simmer, var det inte -05 han har?

Det är ju Culins bräda jag skall köpa.

Simmer seglen blir ju ganska billiga i jämförelse med NP, North och C.O med tanke på att SC10 masten ligger på halva priset ungefär.

Tjena Jeppe,

Näe, tror han har -04. Hörde att du skulle köpa RTX:en, blir nog kanon!

Ett Simmerkit blir ju onekligen billigare än ett motsv från “nån av dom stora”. Vilka storlekar är du ute efter?

Ett annat segel som verkar få bra fart enl. gps-speedsurfing är KA Concept, är inte så hemskt dyrt heller tror jag.

• jeppe

Medlem
    27 januari, 2006 vid 22:47
    MacTS wrote:
    Tjena Jeppe,

Näe, tror han har -04. Hörde att du skulle köpa RTX:en, blir nog kanon!

Ett Simmerkit blir ju onekligen billigare än ett motsv från “nån av dom stora”. Vilka storlekar är du ute efter?

Ett annat segel som verkar få bra fart enl. gps-speedsurfing är KA Concept, är inte så hemskt dyrt heller tror jag.

Jo det verkar rätt bra snurr på KA också. 😀

Toppnoteringen:

Profile
    Name : Andrew Daff
    Sail number : KA-20
    Sponsor(s) : KA Sails Australia
    Home spot : Australia, Sandy Point
    Height : 177 cm
    Weight : 74.0 kg

Session info
    Date : Sunday, December 18, 2005
    Spot : Sandy Point, Australia
    Board : Ocean Motion Speed Slalom
    Sail : KA Sails Koncept 5.0
    Fin : Custom Time Machine TM45 20
    Average speed : 40.1 knots (40.7 40.5 40.0 39.8 39.7)
    Max. GPS (display) : 41.7 knots
    Max. 2 sec. (software) : 42.1 knots
    100 m run : 41.2 knots
    250 m run : 40.2 knots
    500 m run : 39.4 knots
    Distance : 49.8 km
    Windspeed : 20.0 knots
    Windgusts : 30.0 knots

• glen-alpin

Medlem
    28 januari, 2006 vid 22:02

Sorry “West cost boys” ni testade 2005orna, 2006 års modell har ännu inte varit i svenska vatten. Simmer var lite sena med sina racesegel förra året och dom nya ska vara bättre enligt designern… men han är ju lite part i målet 🙂

• mgs

Medlem
    28 januari, 2006 vid 22:17

finns det några bilder på 2006 års modell

• glen-alpin

Medlem
    29 januari, 2006 vid 21:59

Jag har det, men saknar tillstånd att offentligöra dom ännu. Kan säga att dom ser bra ut, snygga och tyvärr kommer dom bara i färgen vit… trist, men det verkar vara trenden i år. Lovar att lägga ut dom när jag kan.

//G.A

• jeppe

Medlem
    30 januari, 2006 vid 10:02
    Glen Alpin wrote:
    Jag har det, men saknar tillstånd att offentligöra dom ännu. Kan säga att dom ser bra ut, snygga och tyvärr kommer dom bara i färgen vit… trist, men det verkar vara trenden i år. Lovar att lägga ut dom när jag kan.

//G.A

Va fasen säger du? Blir det Ipod vitt? Det låter ju som att de kan bli riktigt snabba då. 😀

• imported_macts

Medlem
    30 januari, 2006 vid 11:59
    Glen Alpin wrote:

//G.A

Spännande…

• getwet

Medlem
    30 januari, 2006 vid 13:56
    Jeppe wrote:
    Va fasen säger du? Blir det Ipod vitt? Det låter ju som att de kan bli riktigt snabba då. 😀

Nä nu djävlar grabbar får ni förklara för en gammal gubbe vad i helv….. betyder Ipod?

Vitt förstår jag vad det är, men det räcker med vitt ute just nu så det behövs inte mer.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nya Simmer race?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.