• yann

Medlem
    20 april, 2007 vid 22:14

Nog ingen tvekan om det men lite kallt än så länge va? Tänkte skaffa mig ett par bindningar nu till sommaren. Har du provat Escalade? Fördelar/nackdelar mot Union?

• selle

Medlem
    21 april, 2007 vid 21:00
    Yann;378072 wrote:
    Nog ingen tvekan om det men lite kallt än så länge va? Tänkte skaffa mig ett par bindningar nu till sommaren. Har du provat Escalade? Fördelar/nackdelar mot Union?

Jag fryser inte ett dugg om fötterna i mina bindningar, men det kan va för att jag e varmblodig eller något.

Inte provat escalade men dom är säkert bra. Rent estetiskt så ser det ut och va mycket tingeltangel i onödan och så kostar dom 1200:- mer.
    Alla snören och så är väl till för att man lättare ska komma i bindningarna.

Men har man bara preppat sina Union bindningar med lite Grumme grönsåpa så glider man i dom hur lätt som helst, Grumme såpan lämnar ett litet lager med enolja (eller nått sånt) efter sig i bindningen så de blir lagom lätt att komma i bindningarna om man råkar crasha ute på havet och vill dra på sig brädan igen.. funkar skitbra för kite.

Jag är ju väldigt noob på kiteboard, men jag har hunnit köra med både straps, Straps med slang och bindningar.. Och jag kan inte tänka mig att köra med något annat än bindningar framöver just pga. att jag måste ha wakekänslan när man kör.

• highflyer

Medlem
    23 april, 2007 vid 21:48

@marcusrobell 377748 wrote:

glömde länken. http://www.pro-limit.com/displayitemv3comp.php?item_id=3836

Kanske korkad fråga men kan jag andvända dessa på min vanliga bräda som bara har 2 hål för vanlig strap.
    Brädan ifråga är en skywalker 138

• jezaja

Medlem
    24 april, 2007 vid 06:27

@highflyer 378651 wrote:

Kanske korkad fråga men kan jag andvända dessa på min vanliga bräda som bara har 2 hål för vanlig strap.
    Brädan ifråga är en skywalker 138

Nej du behöver wake-inserts.

• highflyer

Medlem
    24 april, 2007 vid 11:47

ok tack för bra svar jezaja

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.