Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Nya Tabou quad 74 och 85 2011
-
Jag gillar designen med färdiga repor och alla möjliga färger. Inga dingar kommer synas och behöva fyllas i med rätt färg…bara att ta den färgen man har hemma och måla på!!
🙂
-
Sitter inte framfenorna ovanligt långt från railen? Vad är måttet från framfenans bakkant till railen (inte till tucked under utan till själva railen)?
(Av skäl som har att göra med hur man ser på anledningen till varför man har vindsurfingbrädor ställer jag frågan främst till Masse…).
-
Ola H.;629006 wrote:Sitter inte framfenorna ovanligt långt från railen? Vad är måttet från framfenans bakkant till railen (inte till tucked under utan till själva railen)?
(Av skäl som har att göra med hur man ser på anledningen till varför man har vindsurfingbrädor ställer jag frågan främst till Masse…).
Jo, är benägen att hålla med. Trodde de skulle sitta längre ut, men jag har inte sett så många qvaddar i verkligheten (fyra-fem stycken) så har ju inte så mycket att jämföra med.
Förmodar att du menar främre boxens bakkant… kanske mäter hemma senare… :smirk:
-
dr Masse;629014 wrote:Förmodar att du menar främre boxens bakkant… kanske mäter hemma senare… :smirk:
Ja, fast från mitten på bakkanten till railen då…
-
Måste bara kontra med min spraknya skräddarsydda 77 l quad från Killerfish när ni andra visar upp era thailändska hinkplastbrädor……:)
-
Åhhh…du helvete, trodde de va omöjligt o få till gräsligare grafik på en bräda än JP o Quattro.
Men tydligen finns de okända talanger där ute. -
Smak är alltid svårt att diskutera och inte särskilt passande. Kikade snabbt på din länk på de brädor du måste ha som referens. Wow, du har rätt. Slovenien – ett land med en lång kulturtradition som sträcker sig långt från svartjobbarna som kliver av Saltsjöbanan på morgornarna med nyslipade trätänder. Fullt av ledande personligheter och talanger inom konst/färg/form. Det slovenska teamet har här verkligen lyckats med både en trendsättande och originell design. Bara att gratulera…..:)
-
Egentligen är ju allt som är avvikande från den smalaste trenden det enda rätta i det här tidiga läget för quaddarnas nya existens inom vindsurfing! Allt är väl egentligen bra men vad för olika egenskaper man nu kan skapa är ju ett nyfiket stort frågetecken för hela marknaden, speciellt som bara de som verkligen satsar på en får veta! 😀
-
Äh, Quad är ju mainstream nu. Det är allt annat som som är avvikande. Helt seriöst skulle jag gissa att hälften av alla sålda vågisar av 2011 års modell kommer var quads.
-
Kjello
Gäst1 september, 2010 vid 17:08Ny tanke kommer upp, framtidens brädor går som på räls, med fyra fenor.
Minimal risk för fenplanande bräda, och “no need for” långa disaster-fenor mer.
Kanon. kanske jag uppgraderar.
Undrar bara hur dom fenorna ser ut, 2 är ju platt profil emot varann, men fyra då måste väl … kanske vattnet slingrar sej förbi, det behöver inte gå fort för att ha kul på en våg. -
Ola H.;629072 wrote:Äh, Quad är ju mainstream nu.
Ja, nu är man ju helt knäckt. Nu har ju snart ALLA en quad. Rena Svensson-brädan för fan. Men det är iaf bara jag som har en som är totalt illröd. Alltid något. 🙁
-
Men trenden kommer fortsätta. Fast man utvidgar det hela till andra delar av utrustningen. Fyra skrov på samma bräda. Fyra segel på samma bräda. Fyra seglare på samma segel etc.
-
Ola H.;629099 wrote:Men trenden kommer fortsätta. Fast man utvidgar det hela till andra delar av utrustningen. Fyra skrov på samma bräda. Fyra segel på samma bräda. Fyra seglare på samma segel etc.
En del är ju till och med twin inloggade här på forumet. Helt sjukt:grin:
-
Inte konstigt att Ola hinner skriva så många och långa inlägg! 😉
Logga in för att svara.