Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nya Tabou quad 74 och 85 2011

• ola-h

Medlem
    2 september, 2010 vid 06:28

Nu blir jag lite osäker på vad ni tycker är så konstigt. Har inte ni en klonad hjälpreda? Hur hinner ni i annat fall med allt?

• doc

Medlem
    2 september, 2010 vid 21:57

Sorry slusken, KF har faktiskt redigt mycket elakare grafik än Flikka. Utom en och annan av deras semicustom konstnärsgrafik som nästan konkurrerar.
    Å andra sidan ska jag kanske bara va tyst som åker omkring med en ko på brädan 🙂

• surfslusken

Medlem
    3 september, 2010 vid 05:25
    Star;629068 wrote:
    Smak är alltid svårt att diskutera och inte särskilt passande. Kikade snabbt på din länk på de brädor du måste ha som referens. Wow, du har rätt. Slovenien – ett land med en lång kulturtradition som sträcker sig långt från svartjobbarna som kliver av Saltsjöbanan på morgornarna med nyslipade trätänder. Fullt av ledande personligheter och talanger inom konst/färg/form. Det slovenska teamet har här verkligen lyckats med både en trendsättande och originell design. Bara att gratulera…..:)
    Doc;629347 wrote:
    Sorry slusken, KF har faktiskt redigt mycket elakare grafik än Flikka. Utom en och annan av deras semicustom konstnärsgrafik som nästan konkurrerar.
    Å andra sidan ska jag kanske bara va tyst som åker omkring med en ko på brädan 🙂

Nu får ni två farbröder allt ta o hejda er en aning. De där me grafiken på en serieproduktions bräda kan man ju snacka bort me typ “ja gillar brädan men den e ful som stryk” eftersom man inte hade nåt o säga till om den (ja, inte shapen heller förstås)

Men här snackar vi custom brädor. Och då är de en helt annan femma, här kan ju inte beställaren skylla bort en ful grafik på nån överbetald designfirma i New York.

Så att jag tycker Stars bräda är ful som stryk betyder inte alls att jag misstror Killerfish kompetens som shaper/brädbyggare, de är Star som helt saknar smak eller färgseende som ville ha den grafiken.
    Och givetvis gäller de samma i mitt fall, att min Flikka är så snyggt blå e inget dom på Flikka ska ha beröm för, de va ju jag som ville ha den så!

CLS hade lite annorlunda fullcustom filosofi. Där fick man beställa vilken shape färg/grafik man ville. Men fick tydligen alltid den formen som Uffe för tillfället hade mallar till och den färgen som han fått billigast eller blev över från förra bygget.
    Hmmm…..påminner inte de lite om dagens Cobra brädor??

• andreas-f

Medlem
    3 september, 2010 vid 07:52
    Star;629039 wrote:
    Måste bara kontra med min spraknya skräddarsydda 77 l quad från Killerfish när ni andra visar upp era thailändska hinkplastbrädor……:)

Grymmeläcker bräda jö, jag vill äta den hel! Har starboard/quatro twinen gått i pension?

• star

Medlem
    4 september, 2010 vid 09:31
    Andreas F;629390 wrote:
    Grymmeläcker bräda jö, jag vill äta den hel! Har starboard/quatro twinen gått i pension?

Ingen pension för Levi Sivers Starboard/Quatro som har mindre mått än KF. Starboarden är på rehab hos Uffe Larsson för att återfå sin ungdomliga glans med nytt halkskydd etc. KF ersätter nu min “gamla” Quatro 77l som är till salu. Jag har gått på allt säljsnack om Quad och vägrat att lyssna på de som bara fnyser och kör single.

Nere i Varberg på Wave Classic och hoppas på vind.

• dala-lama

Medlem
    5 september, 2010 vid 17:43
    dude;629071 wrote:
    Egentligen är ju allt som är avvikande från den smalaste trenden det enda rätta i det här tidiga läget för quaddarnas nya existens inom vindsurfing! Allt är väl egentligen bra men vad för olika egenskaper man nu kan skapa är ju ett nyfiket stort frågetecken för hela marknaden, speciellt som bara de som verkligen satsar på en får veta! 😀

Och här har vi en kille som senast det gick av sa att gamla “SINGEL bettan” funkade mycket bättre än hans twin och då snackar vi ett point brake med sideshore:)
    Fy skäms inte svära i kyrkan…..

• jesper-b

Medlem
    6 september, 2010 vid 12:20

Skitkul med alla “nya” och gamla custombrädetillverkare som upptäcks och återupptäcks.

Att sen alla köper med fyra fenor är kanske inte riktigt lika kreativt, men visst det är där designfokus ligger hos många nu. Skulle dock vilja slå ett slag för bra brädor med en eller två fenor. Det går att får grymefina egenskaper med de antalen också.

Men mitt huvudbudskap: Kul med alla custombrädor!

/JB

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nya Tabou quad 74 och 85 2011

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.