• endy

Medlem
    7 mars, 2005 vid 13:46

Vet inte vad du provat men det finns en hel del trix att prova, kolla Arnies trixskola på Bodydrag
    Kom tillbaka sen så kan vi leta fram fler.

• herodude

Medlem
    7 mars, 2005 vid 15:14

vet inte vart du kör men det känns jätte långt bort med frammåt lr?? om du gör på någon vågspot så prova det…. ett relativt enkelt trick och om man klarar det utvecklas man gryyyymmmt. laugh.gif

• johanc

Medlem
    7 mars, 2005 vid 18:25

Å så e det ett trick som ensamt står för över en fjärdedel av alla signifikanta surfskador… Ladda på nu… slit inte maten ur munnen på oss ortopeder… wink.gif

JohanC

• herodude

Medlem
    7 mars, 2005 vid 22:41

hahaha ne, jag ska iofs inte snacka kanske för jag har sugit på den heeela sommarn gjorde två seriösa försök.. det första slutade i smärta, och det andra i ännu mera smärta haha, ne mend et jag gjorde fel är att jag inte riktigt var berädd på rotationen så blev skit skrajj när man va typ rakt ner mot vattnet, slutade scoota in å landade på nacken.. :S

• dr-masse

Medlem
    8 mars, 2005 vid 07:32

Lite småintressant – vad ser du som de vanligaste surfskadorna? Vad är “farligast”? Hur pass mycket skador är det inom vindsurfing?

Själv har jag under nära 20 års segling egentligen bara råkat ut för en allvarlig skada, och det var en riktig “freak-grej” (sparkade ifrån mig grejorna i luften men blev ofrivilligt ikrokad vid samma tillfälle, aj! i ryggen).

Det är ju kul att testa manövrar, men skräcken är ju att få en säsong spolierad pga skada…

Loopa På!

• styret

Medlem
    8 mars, 2005 vid 07:48

känns skönt att ha dej i närheten då johan. smile.gif

trots att försöken har gått vägen än så länge.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2005 vid 08:14

Ha
    Du skall vara glad åt alla skador.
    Som ortoped håller vi dig med jobb.
    En patient grin.gif

• vispen

Medlem
    8 mars, 2005 vid 08:59

Får väl försöka dynga på med loopen i alla fall. Bara man blundar, skotar och skriker kanske… Hjälm är dock ett annat problem. Drog huvet i brädan ganska illa i höstas och kommer nu att köra med hjälm. 2 frågor: É det töntigt med hjälm och é det nån som har ett tips på vilken man skall köpa???

• nordgren

Medlem
    8 mars, 2005 vid 09:25

Absolut inte, jag vet att väldigt många här kör med hjälm. Jag till exempel när det blåser mer (över 10m/s). Och mina polare som jag brukar köra med kör också med hjälm.
    Det är ett bra medel för att våga lite extra och så när olyckan väl är framme så är det guld värt om man skulle slå huvudet i mast eller liknande.
    Kör med hjälm det är bra. smile.gif

Jag kör med en vanlig skatehjälm, funkar bra och är billigt. Men hade jag inte haft en så skylle jag nog köpt en kajakhjälm, ser ungefär lika ut men har öronskydd också. Perfekt när man ska försöka med loopen så man är säker från att blåsa trumhinnan om man landar på örat.
    http://www.addnature.com/default_redir.asp?mscssid=MRFPHHGJRTWL8N66CMNSQJLJQXPR0HM5&url=http://www.addnature.com/product.asp?dept%5Fid=0&pf%5Fid=PROTECFULLCUT&mscssid=J7HV3P887A1T9JAMR221MMJST5XG9WDB

• calle_b

Medlem
    8 mars, 2005 vid 09:54

man får väl tejpa den eller? Går oxå i hjälm-tankar här, men din kajakvariant är har luftintag vid öronen. Kanske hjälper ändå iofs. Aj dånnt knöw…

• nordgren

Medlem
    8 mars, 2005 vid 10:19

Jo de slår ju sänder ytspänningen, och det är den som är farlig.
    Som sagt har jag själv en vanlig skatehjälm som jag tänkte tejpa vid öronen, får se om det funkar.

• styret

Medlem
    8 mars, 2005 vid 12:13

andra mindre radikala men trick som är bra att träna på både för tekink och för att det är skoj att kunna är helikopterslag, 360 både uppvind och nervind. bodydrag, ducktack mfl och kanske gå vidare mot vulcano och willyskipper mfl

• anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2005 vid 14:32

När du ändå är inne på den sortens trix.. helikopterslag är inte så värst svårt att lära sig.

• herodude

Medlem
    8 mars, 2005 vid 14:42

helitack är grymmt som fan i lätta vindar ju å hjälm är inte så töntigt, använder hjälm när jag gör 4.6 å neråt… men kanske bara är min hjälm som inte är töntigt för hjag har spray målat den så den är kickass. laugh.gif

• aerial-arnie

Medlem
    8 mars, 2005 vid 18:10

hej andy!

tack för att du hänvisar till min trickskola på http://www.bodydrag.com ! Riktig nice! Hur har du det i kalla Halmstad? Seglat nått eller? Kålla gärna på min diashow på bodydrag.com med, får du eller ni en intryck hur det är här!

Hela veckan har det varit över masthögt… imornn blir det upp mot 30foot swell, på mavericks blir det då 50 till 60 foot vågor… på hemma breaket kanske dubbelmast… jag tackar för det och sätter mig på stranden istället. Blev i söndags spolat så in i bänken av en 5 till 6 meter set så att vattnet fortfarande rinner ur mina bihålerna… GÖTTT

Oki, vi hörs och ha det
    arnout

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.