Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Nyår i Egypten!

• Nyår i Egypten!

Publicerad av petterwal på 26 november, 2006 vid 01:41

🙂 Jag o min tjej åker till Egypten, Hurghada över nyår för att ha det bra o öva lite kite!

Någon som vet hur vädret är då eller kanske vill åka med?

kitetarzan svarade 17 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • bohm

Medlem
    26 november, 2006 vid 10:02

Jag var i hurgarda över julen för två år sen…. ta med en stickad tröja och något tidsfördriv. Det var svinkallt på kvällarna och blåste 1 dag bra och 2 dagar halvdåligt, resen av veckan satt man på stranden och väntade på vind….

Och förbered dej på att att du är mer stressad när du kommer hem än när du åkte…. För när du ska hem, kommer du att inse att flygplatsen där har… hmmm…. lite andra rutiner än i övriga världen….

• pjoter

Medlem
    26 november, 2006 vid 22:16

låter positivt bohm.. Har hört väldigt blandade åsikter om egypten men precis som allt annat blir de väl som man gör de. Dyka, snorkla, pyramider, luxor, luftballong, wakeboard mm. finns en massa att göra om man bara vill.

jag å tjejen ska till safaga 14-28 dec. Kommer du ner under den tiden ses vi kanske. 🙂 messa privat om du undrar nåt.

• bohm

Medlem
    26 november, 2006 vid 22:49

nä.. jag är inte positiv… snarare kanske lite bitter… jag kommer aldrig åka till egypten igen.. jag hatar maten, folket, kulturen, vädret och sist men inte minst SPRITEN…

Men det beror kanske på vilka avsikter man har med resan… ska man kitea och man inte får nån vind blir allt det andra också skitkass….. Och när hela veckan har varit pissig så kommer man till flygplatsen… herregud, vilket ställe… det var droppen som fick bägaren att rinna över….

• psychonauten

Medlem
    30 november, 2006 vid 09:10

Egypten i april förra mars/april i år 4 dagar åkbar vind av 7 vara 2 bra dagar. inte så värst bra utdelning.

Vi bodde inne på magawish (där colonawatersports ligger),där var personalen trevlig, men om man åker in till hugharda :S fy fan vilke dryga människor. du kan inte gå 1 meter utan att bli påhoppad i desperata försök att få dig att köpa nåt krimskrams. riktigt illa verkligen.
    Håller med dig bohm.

På sommaren kan det nog vara bättre när vinden e mer säker.

• petterwal

Medlem
    1 december, 2006 vid 00:31

Åker ner 29 dec bor på Magawish (solresor), Håller tummarna, tror på bra vind o sol..
    Petter

• petterwal

Medlem
    1 december, 2006 vid 00:33
    pjoter wrote:
    låter positivt bohm.. Har hört väldigt blandade åsikter om egypten men precis som allt annat blir de väl som man gör de. Dyka, snorkla, pyramider, luxor, luftballong, wakeboard mm. finns en massa att göra om man bara vill.

jag å tjejen ska till safaga 14-28 dec. Kommer du ner under den tiden ses vi kanske. 🙂 messa privat om du undrar nåt.

Åker tyvärr ner 29dec.

Tror det blir kanon. Hur mycket prylar ska man ta med sig? Dyrt att hyra?

• bohm

Medlem
    1 december, 2006 vid 11:04

Jag hade med mig en 9:a och en 13, som jag hade rullat ihop tillsammans. Jag tog bara med en bom. Om jag hade åkt igen hade jag nog tagit med en större drake också, om jag ägt nån.
    Om du har, ta med en shorty, för det kan vara ganska kallt i luften.
    Jag kommer inte ihåg hur dyrt det var att hyra grejor, men det var iaf inte billigt.

Om du har bra snorkelutrustning ska du ta med det, för snorklingen är mer imponerande än kiteingen… annars går det att köpa sånt där.

och ta med SPRIT.. och då menar jag 70%.. som du använder varje gång du tagit i pengar och innan varje gång du stoppar nåt i munnen. Vi köpte en gel på apoteken som funkade fint.

• masterquiz

Medlem
    2 december, 2006 vid 11:02

Sticker till El Gouna(Three Corners Ocean View) den 4 januari med en polare. Någon som ska ner kring detta datum?

• petterwal

Medlem
    8 december, 2006 vid 00:26

Tack! tar med sprit o plasthanskar..

• kitetarzan

Medlem
    8 december, 2006 vid 23:30

Hehe…
    Sokte pa preventivmedel… och hamnade har.
    Har pa sicilien har alla mammor med sig vatservetter, sa att barnen inte ska fa pa sig typ…bakterier!!! Vet ni hur javla manga parasiter det bor pa en vanlig sandstrand, som bara vantar pa att fa mysa i ngt lampligt…vack…vaf4n vaeck, svart utan prickar o annat, hatar utlandet faktiskt, de ve vet ju inte vad ett: a, a, eller o betyder for en viking!
    Funderade pa huuhhhgada, men slappte det da min dominerande bakterie… (karinjgavlen”) hela tiden skriker: karibibien…. fast pa italienska, typ karajben, sa antagligen hamnar vi dar i januari. Tillaggas ska att detta monster som delar min sang ar helt nerknarkad pa windsurf… de senaste 20 aren… Hon har borjat kita, men eftersom hon bara gar i kryss o inte byter handtag, eller drakroterar…va f4n lat en ytis leka med spraket, efter tre ganger med kiten sa tanker hon fortfarande windsurf.
    Sorry for allt surr, det ar helg har i dag.
    I morgon bitti aker vi till Trapani och jagar vind, hoppas pa ca 18-20knp.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Nyår i Egypten!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.