Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Nyår Isla Margarita

• Nyår Isla Margarita

Publicerad av linkan på 18 augusti, 2004 vid 19:20

Hej alla
    Vi drar till Margarita den 30:e december. Det skulle vara kul om det var flera svenskar på plats o firade nyår. Vi ska bo på El Yaque beach hotel, är det någon mer som har bokat samma hotel eller har några erfarenheter från detta hotel?

Hänger ni med å fixar ett riktigt coolt nyårsfirande?

coro svarade 20 år sedan 11 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 06:23

Funderar på att åka ner vid nyår. Vilket bolag åker ni med och vad fick ni ge för biljetterna?

Peter
    peter.hansson@eka.com

• linkan

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 10:15

Luft Hansa, vi fick betala ca 7500kr.

• anonym-anvandare

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 11:23

Är det via Caracas eller direkt till Margatita.

Peter

• surfmanj

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 19:12

När jag var där i vintras bokade jag på Carlson Wagon LIT Travel. Lilla torg i Halmstad, göteborg Frankfurt Porlamar (Isla Margarita) 7000:- kolla med dom bra service!

• linkan

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 19:36

Vi flyger via Frankfurt och Caracas.

• zehlertz

Medlem
    5 september, 2004 vid 15:09

tänkte bara meddela att förra nyår spenderades på stranden…alla ihopträngda underpalmtak för att få skydd från ÖSregnet…
    sen trax efter 1 på natten hade “cheo” o boysen uppvisning… d enda som lyste upp havet va en spotlight så man kunde se dom 30-40m ut… såg jävligt mäktigt ut att se början på tex en loop o när han landade utanför spotlighten var d helt svart!

dom som va nere jul/nyår förra vintern typ 2veckor fick nog 1/2dag sol =)…

• anonym-anvandare

Medlem
    11 september, 2004 vid 22:21

Aha, du åker med Ola va?
    Jag bodde i El Yaque i 6 månader.
    Det hör inte till vanligheten att det regnar i Dec. Men visst, regn kan ju komma när som helst. Någon garanti finns ju inte.
    The Winds hotel är bra, ligger på stranden, frulle ingår och personalen är trevlig. Känner ni för att göra något annant någon dag kan jag ordna en Jeepsafari åt er. Dvs rundtur tunt ön för ca 30-40 dollar och då ingår lunch och öppen bar hela dagen. Håller på från 09-17. Kanon kul avkoppling!
    Ps glöm inte att ta med enbart dollar!!! Växla i matbutikerna där. Då får ni bättre valuta än på internetcafet.

Ha kul! Vi kanske syns!
    mvh Caroline cafyr@spray.se

• linkan

Medlem
    14 september, 2004 vid 20:42

Tack Caroline!!
    wink.gif
    Jag började misströsta när jag läste förra inlägget om en regnig semester. Jag åker inte med Ola utan min fru. Verkar som att det blir ett gäng svenskar på plats på nyårsafton. Har du någon koll på om surfprylar är prisvärda på Margarita?

• maca

Medlem
    21 september, 2004 vid 16:21

Hej Caroline,
    Du verkar kunna Isla Margarita. Vad finns det för aktiviteter förutom vindsurfing man kan ägna sig åt om man har med sig en flickvän som inte vill surfa i 2 veckor i sträck?

/André

• wiseguy

Medlem
    23 september, 2004 vid 10:35

Allvarligt talat så finns det inte så mycket annat än surfing, visst man kan ju hyra bil å dra runt. Eller åka in till stan.. Och det vanliga solandet såklart. Man åker dit för surfingen. Iofs kan man åka till Los Roches som visst ska va en fin ö för snorkling å surf. Lite mera karibisk känsla där sägs det

• roland

Medlem
    27 september, 2004 vid 21:56

Los roques e jätte fint men mycket mera osäkert med vind och betydligt dyrare där kan man snorkla fiska o bada i kristalklart vatten en välldig skillnad på el yaque där vattnet mer liknar ett avlopp

• linkan

Medlem
    1 oktober, 2004 vid 19:51

Hallå Anonym

Jag o min fru bokade resan tidigt i våras och jag hade samma funderingar. Vad gör man? I somras drog vi till Öland för att semestra nära Haga Park. Jag passade på att bjuda min andra hälft på en tre dagars surfingkurs. Vips så var hon biten. Följden blev till min lycka bläddring i diverse surfingtidningar och ännu en order på en komplett utrustning för Andreas på SP i Varberg. Man måste planera långsiktigt i vissa fall. Som man bäddar får man ligga!

Vi ses på Margarita

• anonym-anvandare

Medlem
    4 oktober, 2004 vid 19:38

om man är ensam tjej och vill åka kommer det att finnas en hel del svenska där som inte känner varann så det skulle vaa cool iallafall,… vad tror NI

• anonym-anvandare

Medlem
    8 oktober, 2004 vid 15:40

Vet du eller ngn hur det är med shopping på Margarita? En annan fråga – Hur är maten?

• hella

Medlem
    10 oktober, 2004 vid 02:00

Finns det nagra sjysta uthyrare pa Margarita och hur ligger dom till prismassigt?? Ar det bara surf i El yaque eller finns det pa andra delar av on oxa?? Tack for hjalpen!! smile.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Nyår Isla Margarita

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.