Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Nyår Isla Margarita
-
det finns bra med affärer på margarita det e ju en tax free ö så många kommer över till ön bara för det. Mat finns det typ mc donalds subway bla allt detta hittar du inne i porlamar en 30min med taxi från el yaque glöm inte att pruta med taxi chaffisarna glöm inte marknaden med fejk kläder typ 20 kronor för ett par shorts
-
Varför skriver man att vattnet i El Yaque liknar ett avlopp?
-
Det finns ställen med vågor runt ön men det är vad jag har hört inte värt att leta upp. Det finns också några vågsurfställen om det inte skulle blåsa någon dag. Det finns många väldigt bra uthyrningar till OK priser. Hela stranden är full med de nyaste prylarna. Det finns inga bra surfshoppar men ibland kan man köpa begagnat från uthyrningarna (farligt att köpa segel från uthyrningar på soliga ställen).
-
Det hörs ju på namnet att det måste vara äckligt vatten där. /feg
-
Jo ja köpte två segel där av mistral. Båda var väldigt billiga men det ena av dem var bara skit, jag fick laga det på en 7-8 ställen där nere, men det andra ett voodoo utan monofilm har hållt mycket bra..
Vattnet är inte alls som ur ett avlopp men lite längre ut växer det sjöväxter vilka får vattnet att se mörkt ut.
-
Det finns mkt att hitta på. Vill du veta mer kan du maila mig så får du telenummer. Lättare att ta det telefon.
Ser ut att åka ner 26 nov och åter hemma till 20 dec.
Är ni där då?
mvh Caroline cafyr@spray.se -
Hinner inte ner tills nyårsafton men dyker upp med min fjälla 4 Jan. Bor på Windsurfing paradise 2v.
-
Vi er 3 fra Norge som lander 28 dec for 2 uker windsurf. Da sees vi sikkert. Vi bor på Windsurf Paradise htl. El Yaque Beach club htl ser ihvertfall bra ut på bilder: El Yaque Beach Hotel og VelaWindsurf – El Yaque
Logga in för att svara.