• simoneburgess

Medlem
    20 februari, 2008 vid 10:37

Låter som ett livsfarligt koncept Pjott. Någon med paralyserade ben ska nog akta sig för att ge sig ut på vatten. Att kunna simma är väl en grundförutsättning för vattensport. Om man tycker det är värt risken så tuta och kör, men det borde finnas säkrare sätt att få kickar, även för rullstolsburna.

• sidpiraya

Medlem
    20 februari, 2008 vid 13:30

Kite boats är sjukt gammalt länge sen Team R la ner det..

• above_the_law

Medlem
    21 februari, 2008 vid 09:02

Fan det här är ju rena dejavuen (eller hur det stavas)!!!Hade faktiskt en dröm om att jag var ute och kitade med min vågbräda och min lille son på satt på brädan, men ramlade i. Det var dessutom på kvällen och i en flod med lerigt vatten, hu! Lite svårt att hitta honom sen…..Kanske ska ta den drömmen på allvar:confused2:.
    Det blir nog till att bygga en själv i kolfiberkoposit, he he…

gonzo;445783 wrote:
    du kan ju köpa en sådan så slipper du ju byta bort din son mot en kamera när det blåser
    haha
  • above_the_law

Medlem
    21 februari, 2008 vid 09:12
    Haze;445785 wrote:
    Ställa upp på Tjörn runt med en sån nästa år då NICCO? Men med två drakar… Sjukt snabba vi skulle vara till after sail ölen då 😉

Det är ju faktiskt en riktigt bra idé mannen!!!

Hur ser regelverket ut kring den annars löjligt sega regattan? Dom kör väl olika klasser och vi lär ju vara ensamma i vår, ha ha. Dock lär det ju bli en hel del rubriker:grin: , och det gillar vi ju, för då kanske du kan få fler sponsorer och ännu längre lista med länkar på Steffo:wink: .
    Elller så drar vi igång en egen klass genom att ett helt gäng Steffo-anhängare börjar tillverka egna quads och kör ifrån det övriga fältet med många timmar. Gissa vilka som då hinner dricka mest öl och kroka flest groupies!!!!!

När kommer du hem?
    Jag kommer till Davos 4-7 april på konferens. Kan åka lagg/bräda:
    1. Lör 5 april, 12:30 – 16:00 inkl lunch
    2. Sön 6 april, 08:30 – 16:00 inkl lunch

Kanske kan ses?

• haze

Medlem
    21 februari, 2008 vid 10:32

Skall kolla upp det. Är nog ingen omöjlighet att jag kan komma över en vända 😉

• mrmille

Medlem
    21 februari, 2008 vid 15:24

100 spänn till han som gör en airborne handlepass med den där!

• gonzo

Medlem
    21 februari, 2008 vid 21:13

@above_the_law 446094 wrote:

Fan det här är ju rena dejavuen (eller hur det stavas)!!!Hade faktiskt en dröm om att jag var ute och kitade med min vågbräda och min lille son på satt på brädan, men ramlade i. Det var dessutom på kvällen och i en flod med lerigt vatten, hu! Lite svårt att hitta honom sen…..Kanske ska ta den drömmen på allvar:confused2:.
    Det blir nog till att bygga en själv i kolfiberkoposit, he he…

ja kanske är säkrast att vi passar han å fotar en stund medans vi vilar tills han själv kan köra

• cortex

Medlem
    22 februari, 2008 vid 09:10

Säg till om ni ska göra det. I så fall vill jag sitta med ett par kalla bärs vid Skåpesund (heter det smala stället va?) och se er komma igenom där med en kite i luften.

Tror att ställverket på babordssidan kan bjuda på en intressant ljusshow när det kommer en saltvattendränkt kite drattandes… 😀

/Kaj(Tech)

@above_the_law 446095 wrote:

Det är ju faktiskt en riktigt bra idé mannen!!!

Hur ser regelverket ut kring den annars löjligt sega regattan? Dom kör väl olika klasser och vi lär ju vara ensamma i vår, ha ha. Dock lär det ju bli en hel del rubriker:grin: , och det gillar vi ju, för då kanske du kan få fler sponsorer och ännu längre lista med länkar på Steffo:wink: .
    Elller så drar vi igång en egen klass genom att ett helt gäng Steffo-anhängare börjar tillverka egna quads och kör ifrån det övriga fältet med många timmar. Gissa vilka som då hinner dricka mest öl och kroka flest groupies!!!!!

När kommer du hem?
    Jag kommer till Davos 4-7 april på konferens. Kan åka lagg/bräda:
    1. Lör 5 april, 12:30 – 16:00 inkl lunch
    2. Sön 6 april, 08:30 – 16:00 inkl lunch

Kanske kan ses?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.