Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Nybörjar resemål!

• Nybörjar resemål!

Publicerad av woom2 på 10 augusti, 2011 vid 21:40

Tjena, har kört väldigt oseriöst och sällan i något år och känner nu att jag vill komma igång rejält. Så därför tänkte jag kombinera en skön resa utomlands med najs kite.
    Min polare som hänger med är ännu mer nybörjare än jag, så vill jätte gärna ha tips till något soft ställe inom europa med platt vatten men vind garanti.

Gärna länkar till camps ect, tack på förhand! 🙂

johan_sandq svarade 13 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • bjorn3

Medlem
    13 augusti, 2011 vid 22:21

Jag är lite på samma spår! Skulle vara gött med några bra tips!

• nordqvist

Medlem
    14 augusti, 2011 vid 08:58

Beror ju lite på när ni vill åka

• bjorn3

Medlem
    15 augusti, 2011 vid 13:10

Nu i höst till typ Januari är det jag funderar på om det finns några goa nybörjar resmål!

• johan_sandq

Medlem
    15 augusti, 2011 vid 20:07

Tjena

Jag har varit i samma sits och testat Egypten som jag kan rekommendera varmt. Pålitlig vind, varmt (ingen våtdräkt) räddningsbåtar och personal gör att det är säkert.

Åk till en lagun med plattvatten (oftast skyddad av korallrev) så stör inte vågorna. De har oftast rätt duktiga lärare om man behöver en avrostning…

Åkte till Tarifa i våras där vågorna är rätt jobbiga (uppemot 3 m.) , inga räddningsbåtar och ibland frånlandsvind så där fick man hålla tungan i rätt mun :tongue:

/Johan

• bjorn3

Medlem
    15 augusti, 2011 vid 22:28

Vart i Egypten var du då? Och vilka storlekar körde du på kiten?
    Funderar på om det är värt att åka innan jag hinner skaffa en mindre kite. Har en 12:a nu kanske bäst att åka när jag skaffat mig en 9:a också så jag kan utnyttja alla dagar utan att behöva bry mig om vinden för mycket.

• johan_sandq

Medlem
    16 augusti, 2011 vid 09:20

Jag var i Sharm. Tog med en Ozone C4, 13 m2 (jag väger 90kg.). Du lär inte behöva mindre – det är sällan det blåser mer än 20 knop. Men har Du en 9a så ta med den…

Sharm är ok, men jag tror mer på Hurghada (Megawish) eller El Gouna eller Soma. I Sharm är det rätt liten launchyta – Mycket solstolar och badare.

/Johan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Nybörjar resemål!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.