Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Nybörjar Tjej
-
KaA, jag tror det är rätt många här som har lättvinds brädor och gott om extra prylar som du säkert kan låna och testa nån dag, och se om du gillar, innan du köper..
Själv tippsar jag om RRD evo 360.. (jag har en och gillar den skarpt)
-
Ga in och kolla RAN`s hemsida [url=”http://www.ranwindsurfing.com.”]www.ranwindsurfing.com.[/url] Vartraffen ar 4-6 juni om jag inte minns helt fel. Lycka till!
-
Jag har precis skaffat en nybörjarbräda till min flickvän. Hon gick en nybörjarkurs på Haga Park förra sommaren och hon tyckte det var riktigt roligt. Svårt att välja bräda men vi gjorde en kompromiss då jag ville ha en lättvindsbräda och hon ville ha en stabil bräda med mycket flytkraft. Det blev en BIC Techno från 2004. 2,64 lång 75 cm bred och 148 l volym. Beställde från http://www.surfkeppler.de i Tyskland och den kostade bara 5000 kr inkl frakt. Dessutom delade vi på kostnaden så det blev inte så dyrt. Ett alternativ kanske?
Lycka till!
/ Jesse
-
Jag vill säga lite om det där med hur dyrt det är med vindsurfing. Jag har ett antal klasskompisar som seglar aktivt i diverse segelbåtsklasser. När jag berättade för dem vad en komplett race-rigg kostade, vad en sprillans tävlingsbräda kostar och hur många riggar, brädor och så vidare man behöver om man vill vara komplett pryldåre, så blev kommentaren: “Oj vad billigt!”.
Visst kostar prylarna en del, men jämfört med de flesta andra varianter på segling är vindsurfing väldigt billigt.
Låt dig inte avskräckas Karin, du väljer själv hur prylgalen du vill vara!
-
Jepp, jämför dessutom med en vanlig sport som skiråkning/snowboart så tror jag inte att vindsurfing är durekt mycket dyrare (såvida man inte tävlar i formula).
Det är ju så otroligt mycket kringutrustning där (om man åker ordentligt tex bra ryggsäck, tranceaver, stighudar mm. mm.) plus resor som man inte kan komma ifrån.Men visst jämför man med en sport som fotboll så är det ju dyrt, men jämför med en annan prylsport så är det inte så farligt, undrar hur mycket en crossåkare lägger ut på grejor under ett år…
-
Transiever är en sändare/motagare för att lokalisera folk i laviner. Och stighudar är ett par “mattor” man sätter fast under skidorna /splitboarden så att man kan gå uppåt i lössnön utan att det blir bakhalt när man är ute på topptur för att komma åt den orörda lössnön.
Alltså är man en seriös skid/brädåkare och har kringutrustningen som behövs så är det en dyr historia.
Logga in för att svara.