Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nybörjar vågor i vinter

• Nybörjar vågor i vinter

Publicerad av suecocabron på 15 juni, 2008 vid 13:17

Tjenare!

Efter en session i varberg förra hösten har jag blivit helt biten av vågsegling. Har försökt köra lite här i skåne när det gått, och är nu på jakt efter något ställe man kan åka i vinter där det finns bra möjligheter, men som man inte måste vara expert (läs beach break) =)

Någon som har nåt tips??

styret svarade 16 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • oldschool

Medlem
    15 juni, 2008 vid 20:13

Säger bara Barbados! Softare ställe att börja segla vågor i får man leta efter. 28 grader i vattnet, hyffsade trades, alltid sideshore, ofta lagom för 5.3-5.0 segling, revet ligger en bit ut så man kan ta en spolning utan att hamna på land, babordsegling om man nu giller sånt….vilket vi gör 🙂 …..sjysta vågor som inte är för kraftiga för nybörjare men som man fortfarnade kan ha kul i.

Irie!!!

• svenne

Medlem
    15 juni, 2008 vid 20:33

Barbados, jag var där och jag tror fan jag missade hela grejen. Min egen erfarenhet är: svindyrt, massor med droger och konstant skithöga snubbar.

• dr-masse

Medlem
    16 juni, 2008 vid 09:45

Jericoacoara (Brasilien) är väl nästan oslagbart när det gäller just det, om jag fattat rätt?

Då behöver du åka i december, dock.

• styret

Medlem
    16 juni, 2008 vid 21:06

@Svenne 475236 wrote:

massor med droger

och bra 5.0 med sideshore… när drar vi?

• svenne

Medlem
    17 juni, 2008 vid 07:53
    styret;475585 wrote:
    och bra 5.0 med sideshore… när drar vi?

Nu när du säger det på det viset…

• oldschool

Medlem
    17 juni, 2008 vid 19:25

Glöm inte att rom är jäkligt billigt på ön 🙂 Vem behöver droger när man kan köpa en pava mount gay för en 50 lapp????!!!!!!

Finns ju rätt go surfing på ön åxå om man nu gillar sånt…vilket vi gör!

Irie!!!!!!!!!

• andreas-h

Medlem
    17 juni, 2008 vid 19:45

Sydafrika Rules!

Tag afsted i dec/januar så er forholdene ofte lidt mindre (størst bølger sent på sæsonen).
    Desuden er der altid mulighed for flat water freestyle på søen bag Sunset beach og endelig naturligvis Langebaan, hvis man skal have det super easy og kan klare en ferie med tyske familiesurfere;-).

Hvis du skal have nyt udstyr kan der også spares mange penge, især når rand’en ligger lavt (som den gjorde her til vinter). Kender een der købte nye 2008 North-sejl for ca 2200 danske kroner/sejl!!

• styret

Medlem
    18 juni, 2008 vid 20:34

men seriöst. är barbados fett även om man kan köra vågor. och då pratar vi alltså ridning, inget annat.
    Har lurat på outback australia, inte nu till vintern men kanske nästa. Är barbados ett alternativ till det?

ang sydafrika så tycker jag med det är grymt. jag har i stort sett lärt mej segla vågor där. tror man har igen ganska mycket som svensk surfare av att köra där. oftast inte helt peferkta vågor. dom är bra men det är ju mest beachbreak. men jävligt bra beachbreak. och mycket vind vilket gör att seglingen man lär sej där blir ganska applicerbar på det man kör i sverige.

• suecocabron

Medlem
    18 juni, 2008 vid 21:17

Tjena!
    Tack för alla tips! Det ultimata är ju om det är ett ställe där man kan köra både vågsurfing och vindsurfing i vågor. Och ett ställe där man kan göra annat också när inte vinden brallar i.

Jag känner några som skall till Jeri i februari, är det för sent för vågor där? Finns det något att göra där när man inte surfar?

Var på Fuerte förra sommaren, riktigt bra surf, men när det inte blåste sög det fett. En stor sand och stenöken och i stort sett inget att göra.

Hur är det i sydafrika annars? Dyrt? Och Barbados? Det låter ju sjukt dyrt! Några tips på centers där man kan hyra? Det hade ju varit ultimat så man slipper paja sina egna grejer! 🙂

• _d_

Medlem
    19 juni, 2008 vid 18:57

måste säga att cape verde är ett bra alternativ! det finns betydligt lugnare ställen än ponta preta där som funkar kalas att lära sig lite vågsegling, gjorde nämligen det själv.

skönt folk på ön och blåser bra under vinter halvåret, enligt min erfarenhet

//daniel

• styret

Medlem
    20 juni, 2008 vid 09:55

Sydafrika är billigt.
    brukar göra av med 22-30 lakan på 2 månader. och då håller vi inte så hårt i kronorna.
    blir nog minst 7 mål ute i veckan, ibland uppåt 12ggr och sen cervesa och sånt på det.

priset är inklusive allt: flyg, prylavgiften, hyrbil, boende, aktiviteter.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nybörjar vågor i vinter

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.