Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nybörjarbräda?

• Nybörjarbräda?

Publicerad av oharris på 5 februari, 2007 vid 08:56

Hej! Sitter och funderar på att beställa en bräda tills i vår/sommar. Som nybörjare är jag ute efter att få åka så mycket som möjligt! Vad för bräda är bra att välja? kommer att åka med en Crossbow 12a och en 9a väger 78 kg. Jag kommer att ha kitat under hela vintern så man är inte helt helt ny, (bara på vattent)..
    Vad är bra att köpa? (snälla utan att promota era egen brädor ni vill bli av med :tongue: )…

// Fredrik

larssa svarade 18 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • coffer

Medlem
    5 februari, 2007 vid 09:05

Skywalker…
    Polacker kanske inte kan så mkt, men bygga brädor kan dem!

• henkeman70

Medlem
    5 februari, 2007 vid 09:41

Köp mellan 130 – 133cm Twin tip. Lite, lite svårare att lära sig stå på än en 140cm(som tycks vara standard för butiker att sälja till nybörjare), men en 140cm blir du snabbt trött på så fort du kommer upp på den.
    Med lite vana från snowboard + kite kommer du att bemästra en 133cm bräda illa kvickt.

• kasimir

Medlem
    5 februari, 2007 vid 09:59

Köp inte en som är för lång. Blir klumpigt att köra med och du kommer vilja byta ganska snart igen.
    Även om du kanske kan köra någon dag mer med en stor bräda så kommer det
    inte vara värt det.

Det är bättre att köra färre dagar och ha kul än att köra några dagar mer och bara harva runt i för lite vind med en stor bräda.
    Många säger att man ska ha en större bräda ibörjan men jag började inte utvecklas förrän jag fick en kortare, tyckte bara den stora var klumpig.

Om du åker snowboard så kan du köpa en bräda med samma karaktär som din snowboard, styv, flexig, mjuk, vridstyv.
    Något som också är viktigt är utseendet, man vill ju ha något man trivs med.
    Köp nått runt 130×40.

Om du tvunget ska ha en stor bräda köp en Airush Exile eller deras nya modell fetare bräda finns inte, måttmässigt alltså.

• skanepaul

Medlem
    5 februari, 2007 vid 10:02

Som gammal Skywalker åkare kan jag varmt rekommendera dem.

• larssa

Medlem
    5 februari, 2007 vid 10:23

Köp någon som är ca:130*38 cm så har du en allroundbräda som funkar för det mesta.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nybörjarbräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.