• ozkar

Medlem
    5 januari, 2007 vid 19:08
    Oregistrerade;357780 wrote:
    Den ska vara lite pösig just över biceps/triceps för att motverka kramp. Sen beror det också på hur pass ”kramp-tränad” du är. Jag brukar också ha en plunta inanför våtdräkten med sugslang i för att hålla vätskebalansen på en acceptabel nivå, promillehalten även så och kropps temperaturen! =)

Happy surfing!

/Nils Peter

hehe det vad bästa tipset idag 😉 Kramp nja får jag nog sänka hela pluntan innan man drar ut hehe…

//Ozkar

• wind-lover

Medlem
    5 januari, 2007 vid 20:50

@Ozkar 357775 wrote:

Ok jag ska kolla Dakine men tänkte testa att köpa o’neill 5 finger hanske både 1,5mm och 3mm så får man testa sig fram. Kan inte jag ha de får la bror min ta de hehe.

o’neill är jätte bra. Jag tror att dom vantarna också blir kanon!

• ozkar

Medlem
    5 januari, 2007 vid 20:57
    wind-lover;357793 wrote:
    o’neill är jätte bra. Jag tror att dom vantarna också blir kanon!

jaa då blir det ett helt sätt o’neill dräkt, skor, hanskar det ska bli gött å varmt 😉 hehe

//ozkar

• wind-lover

Medlem
    5 januari, 2007 vid 20:58

@Ozkar 357795 wrote:

jaa då blir det ett helt sätt o’neill dräkt, skor, hanskar det ska bli gött å varmt 😉 hehe

//ozkar

gött! 😀

• ozkar

Medlem
    5 januari, 2007 vid 21:05
    wind-lover;357796 wrote:
    gött! 😀

wind-lover vad har du för utrustning bräda å segel fabrekat å så vidare ??

//Ozkar

• wind-lover

Medlem
    5 januari, 2007 vid 21:17

@Ozkar 357800 wrote:

wind-lover vad har du för utrustning bräda å segel fabrekat å så vidare ??

//Ozkar

Just nu kör jag på en mistral score bräda som är freestyle/våg på 111L
    fast jag ska köpa min kompis Chilli F2 i Mars-April och den är freestyle 99L
    ska bli så gött:D att börja med freestyle på riktigt!:laugh:

I segel har jag challenger K-Onda 4.7 och på beställning får jag snart hem 4.0:an och 5.3:an i Februari av en kompis.

masten är en nort sails…

Hur går det annars med surfandet?
    :laugh:

• ozkar

Medlem
    5 januari, 2007 vid 21:45
    wind-lover;357803 wrote:
    Just nu kör jag på en mistral score bräda som är freestyle/våg på 111L
    fast jag ska köpa min kompis Chilli F2 i Mars-April och den är freestyle 99L
    ska bli så gött:D att börja med freestyle på riktigt!:laugh:

I segel har jag challenger K-Onda 4.7 och på beställning får jag snart hem 4.0:an och 5.3:an i Februari av en kompis.

masten är en nort sails…

Hur går det annars med surfandet?
    :laugh:

okok hur länge har du kört eller vilket år börja du å hur ofta kör du året runt eller?? Själv har vi ju börjat förra året så jag är rätt ny i gemet då körde jag på en bräda från 88 kanske rätt stor men så tänkt jag köpa nytt detta året så hade som utförsäljning på ett lager på 06 modeller köpte allt för 15000kr tror de va ett rätt bra pris har två north sails segel och en bräda från F2, bom, mast, sele och bag. Tror att man lär sig lättare med allt ny lär sig rätt i alla fal å kanske kommer i planing hehe ..

//ozkar

• wind-lover

Medlem
    5 januari, 2007 vid 22:02

@Ozkar 357807 wrote:

okok hur länge har du kört eller vilket år börja du å hur ofta kör du året runt eller?? Själv har vi ju börjat förra året så jag är rätt ny i gemet då körde jag på en bräda från 88 kanske rätt stor men så tänkt jag köpa nytt detta året så hade som utförsäljning på ett lager på 06 modeller köpte allt för 15000kr tror de va ett rätt bra pris har två north sails segel och en bräda från F2, bom, mast, sele och bag. Tror att man lär sig lättare med allt ny lär sig rätt i alla fal å kanske kommer i planing hehe ..

//ozkar

Jag började 01 i lättvind och början av 06 i starkare vindar när jag köpt liten bräda osv..
    Fick hjälpa till som instruktör i somras på surfskolan för nybörjare och det lärde jag mig mycket på. (även hur man håller koll på 10 ungar på ett barnkalas i frånlandsvind ;))Muahhah…
    Men det var riktigt roligt och se viljan hos andra och kunna få dom att lyckas!
    och glädjen när dom klarar av nya saker gör en glad resten av dagen:).
    Nu har jag (jag erkänner) blivit TOTALT BEROENDE!! som så många andra..:D
    jag surfar (som så många andra) i vilket väder som helst. Året om helt klart! det behövs inget uppehåll i rätt kläder!!:D:grin: 😉 :cool2: 🙂
    Hoppas på ett blåsigt 2007!! och att fler börjar med denna sporten!!:D

Dina saker låter grymt bra!:D
    Hoppas att du får många surfdagar framöver och att det inte blir kallt…:blush: :shocked: det blir det inte för det lovar wind-lover!:grin:

• ozkar

Medlem
    5 januari, 2007 vid 22:21
    wind-lover;357808 wrote:
    Jag började 01 i lättvind och början av 06 i starkare vindar när jag köpt liten bräda osv..
    Fick hjälpa till som instruktör i somras på surfskolan för nybörjare och det lärde jag mig mycket på. (även hur man håller koll på 10 ungar på ett barnkalas i frånlandsvind ;))Muahhah…
    Men det var riktigt roligt och se viljan hos andra och kunna få dom att lyckas!
    och glädjen när dom klarar av nya saker gör en glad resten av dagen:).
    Nu har jag (jag erkänner) blivit TOTALT BEROENDE!! som så många andra..:D
    jag surfar (som så många andra) i vilket väder som helst. Året om helt klart! det behövs inget uppehåll i rätt kläder!!:D:grin: 😉 :cool2: 🙂
    Hoppas på ett blåsigt 2007!! och att fler börjar med denna sporten!!:D

Dina saker låter grymt bra!:D
    Hoppas att du får många surfdagar framöver och att det inte blir kallt…:blush: :shocked: det blir det inte för det lovar wind-lover!:grin:

Det hoppas jag med. Var bor du jag bor söder om gbg nära till vattnet 😛

//Ozkar

• wind-lover

Medlem
    5 januari, 2007 vid 22:25

@Ozkar 357811 wrote:

Det hoppas jag med. Var bor du jag bor söder om gbg nära till vattnet 😛

//Ozkar

bjärred :cool2: HAha nära lund fast vid vattnet…

och så bor jag i en klubbstuga i lomma på sommaren bland alla surfbrädor och segel:wink:MUAHHAHA!

• Oregistrerade

Gäst
    6 januari, 2007 vid 21:02

Jag är en kille på 21 år som bara älskar att ligga och ”piska” på vågorna =) Problemet är att där jag bor (Särö, söder om GBG) finns det inte många andra som delar mitt intresse.

Vart surfar du för någonstans Ozkar. Vi kanske kan göra sällskap någon dag; är i desperat behov av ny surfpartner! Alltid mycket roligare att dela det man äslkar mest av allt med någon annan!

Hör av dig om du k’änner för att surfa lite!

P.S Har surfat i 2-3 år, freeride är det som gäller för mig! Har också haft en Hornet men kör nu en Stoke!

Mvh Nic Muchow

• Oregistrerade

Gäst
    6 januari, 2007 vid 21:34

@Oregistrerade 357920 wrote:

Alltid mycket roligare att dela det man äslkar mest av allt med någon annan!

Så resonerade jag om min tjej men nu har hon lämnat mig med den andra tjejen….

• wind-lover

Medlem
    6 januari, 2007 vid 21:37

@Oregistrerade 357923 wrote:

Så resonerade jag om min tjej men nu har hon lämnat mig med den andra tjejen….

😉
    tssssssss…….

• ozkar

Medlem
    6 januari, 2007 vid 21:44
    Oregistrerade;357920 wrote:
    Jag är en kille på 21 år som bara älskar att ligga och ”piska” på vågorna =) Problemet är att där jag bor (Särö, söder om GBG) finns det inte många andra som delar mitt intresse.

Vart surfar du för någonstans Ozkar. Vi kanske kan göra sällskap någon dag; är i desperat behov av ny surfpartner! Alltid mycket roligare att dela det man äslkar mest av allt med någon annan!

Hör av dig om du k’änner för att surfa lite!

P.S Har surfat i 2-3 år, freeride är det som gäller för mig! Har också haft en Hornet men kör nu en Stoke!

Mvh Nic Muchow

Tja jag är 20år har bara surfat sedan förra sommaren vi körde då i kullsvik jag bor där det då körde vi 80-tal men nu köpte jag å en kompis allt nytt så de är gött. Vi körde förra året i kullsvik då var det en kille som körde där med hade gul-grönt segel 8-9kvadrat det var inte du Mvh Nic Muchow eller ? iår har jag kört igår i malevik och idag i kullsvik kör du vid blomsermåla eller ?

Oskar

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.