Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies nybörjare hur stor kite?

• call3

Medlem
    21 maj, 2008 vid 19:15

North EVO 10 kvm kanske?

Ska vara en fin drake enligt vissa på kiteforum.com som har kört en del med EVO’n.

• _sofia_

Medlem
    21 maj, 2008 vid 19:21

Take a course, then you know, skulle nog skotten rekomendera :laugh:

• sara_svahn

Medlem
    21 maj, 2008 vid 19:30

Tänkte nog ta en kurs också, men det kliar lite i fingrarna så jag vill kolla runt lite:smile:

• sara_svahn

Medlem
    21 maj, 2008 vid 19:31

@Call3 467145 wrote:

North EVO 10 kvm kanske?

Ska vara en fin drake enligt vissa på kiteforum.com som har kört en del med EVO’n.

gött, funkar den bra för en nybörjare?

• sara_svahn

Medlem
    21 maj, 2008 vid 19:33

Föresten, vet ni något bra ställe att ta en kurs i närheten av karlskrona?

• call3

Medlem
    21 maj, 2008 vid 21:22
    Sara_Svahn;467163 wrote:
    gött, funkar den bra för en nybörjare?

Den ska funka jätte bra för nybörjare

Bara till att klicka sig runt

Lite filmer på EVO

Kolla North’s hemsida också.

Men det finns ju fler märken t.ex. http://www.flexifoil.com har Atom08 som ser riktigt nice ut och http://www.takoon.com har Nova3.

gl hf

• sourra

Medlem
    25 maj, 2008 vid 20:53

Begagnatmarknaden har mycket vettiga fjolårsgrejer så snöa inte in dig på att ha en specifik modell, då missar du möjligheten att fynda =)

Om du väger runt 55 kilo och kommer köra mycket på sydkusten där det ofta blåser rätt fint så kommer en kite på 9-10 kvm vara bra som grundkite. Sen kan man komplettera den med en kite i storlek 5-6 kvm för blåsigare dagar då du blivit skickligare. Vi pratar nu generellt om SLE-kites, dvs moderna, relativt säkra kites för såväl nybörjare som goda åkare.

• norlander

Medlem
    27 maj, 2008 vid 12:24

Ber om ursäkt men jag stjäl tråden en snabbis för att slippa skapa en likadan.
    Vad rekommenderas för storlekar på brädor och kites om man är en herre på 1.72m.ö.h./73kg. och totalt rookie.
    Tänkte vidare huvudsakligen hålla till på östkusten, norrköping och öland.
    Några rekommendationer?! Kan lätt tänka mig begagnat, men är rätt förvirrad!

• caro

Medlem
    27 maj, 2008 vid 12:40

Hej Sara!
    Ja, Wallen sport håller kurser på Öland med en riktigt trevlig kille: http://www.surfcenter.se

Kompis håller på – så det är bara att kontakta honom så finns det säkert tid:)

• gh0st

Medlem
    2 juni, 2008 vid 21:00

@Norlander 470154 wrote:

Ber om ursäkt men jag stjäl tråden en snabbis för att slippa skapa en likadan.
    Vad rekommenderas för storlekar på brädor och kites om man är en herre på 1.72m.ö.h./73kg. och totalt rookie.
    Tänkte vidare huvudsakligen hålla till på östkusten, norrköping och öland.
    Några rekommendationer?! Kan lätt tänka mig begagnat, men är rätt förvirrad!

En 12:a o sen komplettera med en 9:a. Själv kör jag Best Waroo och är väldigt nöjd med dom.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies nybörjare hur stor kite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.