-
Nybörjare Jönköping
Tjenare!
1) Är helt grön på kite i alla dess former, men har fått ett vansinnigt sug att börja med snowkite! Har kikat runt på olika hemsidor ett par dagar nu, och insett att jag vill gå en kurs eller åtminstone få lite instruktioner i hur man flyger kiten. Problemet är bara att alla kurser jag hittar hålls närmast i Göteborg/Stockholmsområdet, och jag är inte helpepp på att åka den biten. Så min fundering är om det finns det någon här på forumet som kan tänka sig ge flyginstruktioner i Jönköpingstrakten?? Mot betalning om så önskas!
2) Någon som testat snowkite på Vättern? Hur väl lämpar den sig? Har bara bott i Jönköping 1 år, så jag har själv ingen koll på isläggningen eller hur det blåser ute på sjön.
3) Har läst en del tips och rekommendationer kring nybörjarkiter och har kollat en del på Ozone Access (ge gärna tips på andra som går att hitta begagnat). Är 183cm och väger ca 65kg. Kör snowboard och känner mig helt säker på den åkningen, och jag inbillar mig (?) att jag skulle lära mig kita rätt snabbt 😛 Det jag vill använda kiten till är främst att pressa på i lite högre farter på sjöar och i lössnö, men även någon gång i fjäll. Skulle en 8m bli för stor/liten när jag inte har någon vana av kite alls? Vill ju inte att jag står där och tycker att den är för liten/långsam när jag väl kommit in i det:)
Logga in för att svara.