Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Nybörjare kitestorlek

• Nybörjare kitestorlek

Publicerad av hokla på 2 juni, 2008 vid 21:19

Hej
    Jag ska börja kite och tänkte köpa begagnat. Jag är 1.85cm och väger 75-80kg, har kollat runt lite och hittade en Cabrinha Switchblade 06a, 9m2. Jag undrar om den är förlite som kite, bor i Halmstad. Kan även fråga om 4000- är ett rimligt pris för den.

coolionoob svarade 16 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • sourra

Medlem
    2 juni, 2008 vid 22:49

Det kan vara lite i underkant som allroundstorlek. Sen vad det gäller priset på den är det svårt att säga om det är rimligt eller ej när man inte vet vad den är i för skick. Kolla om bridles är slitna, kolla blocken som löper längs bridlelinorna och inte minst – kolla vad duken är i för skick. Duken ska kännas liksom “krispig”. Alltså inte mjuk som dasspapper.

Generellt vad det gäller storlek tror jag du kan ha nytta av att kliva upp till 10-12 m2 för att ha som instegskite för att sedan komplettera den med ca 6-8 m2 för hårdare dagar.

• coolionoob

Medlem
    3 juni, 2008 vid 17:00

Hej,
    Jeg sad präcis og undrede mig over det samme. Jeg fik anbefalet en 13.5 –
    Jeg er 185 höj, og vejer 80 kg.
    Med tanke på at jeg skulle have en god kite et par år frem.

Nu har jeg väret ude og pröve kräfter med den et par gange og kunne da godt have tänkt mig en lidt mindre.. :s

Beklager mit danske. Håber det er forståeligt det jeg skriver.

Du kan også checke http://www.kitesailing.dk/ De har nye Wipika kites 05 og 06 versioner til ganske billige penge.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Nybörjare kitestorlek

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.