Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nybörjare med funderingar

• Nybörjare med funderingar

Publicerad av selvehed på 10 juli, 2008 vid 12:04

Tja.
    Mitt namn är Petter och jag är en nybörjare inom vindsurfing och jag har bestämt mig för att börja vindsurfa och tänkte köpa nybörjarprylar. Min fundering är vilka grejer som jag behöver. Jag har en schysst bom och mast och även ett gammalt litet segel. Vad behövs mer för att komma igång. Jag antar att en större bräda behövs och även en mastfot, något mer? Och är det någon som har dessa grejer till försäljning så kontakta gärna mig, vill komma igång igår helst. Om inte så får ni gärna ge tips på var man kan få tag på bra grejer, länkar etc. Jag har ungefär en budget på 2000-3000 spänn.

Tacksam för hjälp!

/ Petter

hollister svarade 16 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • lars_k

Medlem
    10 juli, 2008 vid 13:56
  • spray

Medlem
    10 juli, 2008 vid 14:52

hej, Du får en väldigt gammal utrustning om din budget är 2000kr. För runt 10000 kanske du hittar ett hyffsat modernt paket.

• lajvarn

Medlem
    11 juli, 2008 vid 22:45

@Spray 481564 wrote:

hej, Du får en väldigt gammal utrustning om din budget är 2000kr. För runt 10000 kanske du hittar ett hyffsat modernt paket.

10000? Där tycker jag du tar i. Är man lite uppmärksam på Köp&Sälj-avdelningen och kan tänka sig prylar från kanske 2003-2005 så kan man nog banta ner det priset neråt 5-6000 skulle jag tro.

Har du redan mast och bom så kan du nog helt klart komma undan med 3000kr.
    Tänker: segel kanske 800kr för ett helt ok. Mastfot och förlängare hittar du för 200kr och för 2000kr får du en fin bräda med lite tur.

• jon-ass

Medlem
    11 juli, 2008 vid 23:34

@Lajvarn 481949 wrote:

10000? Där tycker jag du tar i. Är man lite uppmärksam på Köp&Sälj-avdelningen och kan tänka sig prylar från kanske 2003-2005 så kan man nog banta ner det priset neråt 5-6000 skulle jag tro.

Har du redan mast och bom så kan du nog helt klart komma undan med 3000kr.
    Tänker: segel kanske 800kr för ett helt ok. Mastfot och förlängare hittar du för 200kr och för 2000kr får du en fin bräda med lite tur.

ja han tar i. som ny så kan man köpa sig ett packet ( lättast att titta på blocket )för ca 3000 kr. då får du känna på de om de kanske är din grej utan att få slänga ut allt för mycket pengar.

Jag har sen jag börja bara kört med grejer från 70 tal till 90 tal o man kan ha kul med dom prylarna också. tänk på att du får en bräda som är stor o bred så du kan lära dig grunderna på.

Ett bra tips är att lägg ner mycket tid på att lär dig kryssa. Säger som han som lärde mig sa ”åka med vidden kan alla göra med ta sig tillbaka är mycket sårare ”. Kan tänka mig att du vill komma hem igen 😉

• hollister

Medlem
    12 juli, 2008 vid 11:44

Jag är själv nybörjare och köpte begagnade grejer från 2006 som jag är helnöjd med.

Känns bra att inte ha sprillans nya grejer när man som nybörjare inte har full koll alltid…….hårda kastfall och annat sliter på grejerna :cool2:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nybörjare med funderingar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.