Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › nybörjare ska köpa kite och bräda..
-
haha =)) ska man kränga grejor =)) – kan fixa en Advance – har bra kontakt med dem 🙂 eller precis samma paket som jag gav dig länk på fast typ för 11 000 så är du READY TO GO 🙂
your choice 🙂
-
fan va dyra grajjer alltså..
03 och 04 funkar helt ok. desto nyare desto bättre men kom inte å säg att de hänt så mkt att man inte kan köra på 03 grejer. 02 och äldre börjar bli lite väl gammalt dock.. speciellt i stora storlekar. kolla på annonserna här på steffo. ligger ju faktiskt en del kites runt 4000:- bräda borde du nog iaf lägga minst 2000:- på. köp en bräda 130-140 lång. ingen ide att skaffa en större då du bara kommer tröttna på den fort eftersom du redan kan brädbiten och troligtvis kommer börja hoppa ganska snart.
Jag har ju aldrig kört i inlandet men 17m2 som första drake låter hårt trots att du väger en del. blåser det upp med den har du ingen chans å klara dig utan att släppa draken. det är också svårare att hålla höjden med en stor drake.
Tycker nog du hellre ska satsa på en 15m2 eller liknande istället. men det är va som gäller här, växjö har jag dålig koll på. -
slhap wrote:Tjena!
Jag ska börja köra kitesurfing, jag har wejkat i fyra år och åkt snowboard i åtta, så jag vet att jag kommer tycka det är kul. Nu har jag hittat ett beggat kitt som jag tycker verkar schysst, men tänkte höra med er om det är nå vettiga grejjer till mig..
Kite: slingshot fuel 17.5kvm 03
bräda: airtrixx 150*37 02Jag är ca 180 och väger knappt 90 kg
länk till grejjerna:
http://www.blocket.se/vi/7453905.htm?ca=21_sett komplett kitt för 5000 spänn är väl schysst?
alla svar och tips mottages tacksamt!
Jag har sagt det förut och alla håller inte med men jag tycker absolut inte en nybörjare ska ha för stora kites, som enda kite i alla fall!
Eftersom det e mycket svårare att vattenstarta en stor kite och att man fortare blir överriggad på en stor kite så får man mindre tid på vattnet att lära sig på…
1000gånger lättare att lära sig på en kite som e runt 12m2
Så om du inte vill/har cash att köpa en ny Bowkite, som annars e ett bra alternativ, så håll dig till något mindre…
-
de va ett jävla säljande!
köp mina grejer istället!! bättre lär du inte hitta för pengarna.
140cm plywoodbräda med stora svarta tuff fenor, sele nåt märke stl l och en biltema foildrake 1kvm. du kan få rubbet för 300:- då skickar jag med en hemmagjord bom också.
-
pjoter wrote:de va ett jävla säljande!
köp mina grejer istället!! bättre lär du inte hitta för pengarna.
140cm plywoodbräda med stora svarta tuff fenor, sele nåt märke stl l och en biltema foildrake 1kvm. du kan få rubbet för 300:- då skickar jag med en hemmagjord bom också.
ska inte du ge rabatt på sånt ? 300 är väl för mkt 🙂 !köp mina grejor istället – ICA påse i vitt (glada färger, miljövänlig, bra häng) och en dörr men min autograf ( har en bortsprängd liggande hemma efter KB-mannen spränge sig i Stockholm – passar perfekt till en nybörjare ! ) och lite antennkablar som håller mycket bättre än linor 🙂 allt det där för 299.- + en kram på köpet….
:santa:
-
Jag hade köpte en 14-15m2 drake om jag vore du.
17 m2 är ett jävla as… -
Eddie wrote:Jag hade köpte en 14-15m2 drake om jag vore du.
17 m2 är ett jävla as…
äntligen nån som håller med mig! 🙂 -
walle wrote:äntligen nån som håller med mig! 🙂
haha, sa ju samma sak innan dig. från början e de ju du som håller med mig! gubbe. 🙂 😉
-
kan nån moderator ta bort alla inlägg där folk vill sälja saker? ni som har nåt att kränga kan ju PM:a mig..
jag kommer inte bara köra inland, jag har sommarstuga i Mellbystrand, så det blir nog en del havs-åka också..
många bud blir de, jag bör alltså hålla mig till en något mindre kite? ca 12-15 eller?
storlek på bräda, jag antar att det är likadant som på snowboard och wakeboard, en lång bräda är snabb men inte lika ”manövrerbar” medans en kortare bräda är mer lätthanterlig, snabba svängar, smidigare att hoppa med?
vad är då lagom längd? min snowboard är 153, den är kunglig att hoppa med, men kass i offpist samt att åka fort, då kör jag en 168..
min wake är nog inte mer än 143 tror ja, men å andra sidan dubbelt så bred som snowboarden..
så hur stor kite bräda ska jag ha?
-
walle wrote:Eddie wrote:Jag hade köpte en 14-15m2 drake om jag vore du.
17 m2 är ett jävla as…
äntligen nån som håller med mig! 🙂Jag håller med 🙂
Logga in för att svara.