Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nybörjarens guide till Formula Windsurfing

Taggad: 

  • jester

    Medlem
    1 april, 2009 vid 09:19

    Ja, måste vara ovanligt att köra något där allt fungerar…

  • swe-31

    Medlem
    5 februari, 2010 vid 09:41
  • mr-jibe

    Medlem
    22 augusti, 2010 vid 14:08

    Riktigt bra skrivet, Har sen jag börjat vindsurfa varit sugen på att börja med formula, men det är också mycket dyrare än vanlig vindsurfing, typ freeride 🙁 För en 16åring är det bara att skaffa sommarjobb, tills nästa sommar :@ eller fråga farsan om sponsring 😛

  • curt_a

    Medlem
    4 december, 2010 vid 09:10

    Någon initierad som kan tipsa om en första formulabräda??! Gärna beg. och en som funkar med min nuvarande rigg på 8 kvm. Jag hittar ingen formula här på köp/sälj-sidorna…

  • alken

    Medlem
    4 december, 2010 vid 10:28

    Kanske har du redan sett det, men det finns en uppdaterad version av den här guiden på http://www.vindsurfingforbundet.com/ (läs under “guide till formula” i fliken till vänster). Där står det bland annat lite om skillnaden mellan olika brädtyper. Jag har även läst att starboard generellt ska vara rätt allround.
    Jag har sett att onwater.se har ett par några år gamla men oanvända bräden relativt billigt, bla en starboard formula Experience bräda och en starboard 161 formula från 07 för 7990. Jag har dock ingen erfarenhet av att köpa därifrån.

    //Alken

  • curt_a

    Medlem
    23 december, 2010 vid 11:19

    Perfekt, tack för tips!

    Curt

  • jester

    Medlem
    3 februari, 2011 vid 15:40

    Har lagt denna som en Wiki. Trådens “Viktig”-status tas bort.

  • swe-496

    Medlem
    3 februari, 2011 vid 16:15

    Vad innebär det Jester? Låt den ligga kvar som klistrad. Finns många som man hänvisar till den tråden när de frågar saker om Formula.

  • jester

    Medlem
    3 februari, 2011 vid 16:21

    Tråden ligger kvar. Men kolla längre upp, så ser du att den finns. Tar bara mindre plats, och fungerar likadant som på huvudkonfen.

    Man kan även hänvisa till Wikin.

  • Kjello

    Gäst
    3 februari, 2011 vid 17:09

    Är det så extra kul med tävling, åkte till ett race på 70-talet, medlem, pröjsat allt mm.
    kånka åka 10 mil till ett inställt race, f_n va kul jag kunde haft på hemmaspoten.

    och vad ser jag nu ? hysteri GPS, logga allt, ser inget roligt med det, bara extra bax.
    Fri är jag, kommer alltid Vindsurfa. och möjligen friare kitesurfer,- paraglider.
    Ursäkta, finns ju annat än att surfa omkring helt fri, t,ex, Whacked out sports chit, ( ;-d)

  • mahi

    Medlem
    3 februari, 2011 vid 18:06

    Öh…va?

  • swe-496

    Medlem
    4 februari, 2011 vid 05:34

    Såg det först igår kväll. Sorry Jester;)

  • jester

    Medlem
    4 februari, 2011 vid 06:34

    No problemo

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nybörjarens guide till Formula Windsurfing

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.