-
Nybörjarfrågor
*Ber om ursäkt ifall tråden är felplacerad. Mod kan lägga denna tråd i FAQen om den anses höra hemma där*
Hej allesammans!
Här är en nybörjare med några funderingar.
Det är så att jag nätt och jämnt kan grunderna i vindsurfing. Brukar surfa någon gång per år när man är och besöker farsan. Hans prylar är troligen från mitten/slutet av 80-talet (köptes begagnat tidigt 90-tal) och brädan är en stor, tung, bred sak. Hursomhelst har erfarenheterna från detta slagskepp skapat mersmak och jag har länge suktat efter något eget.
Problemet är bara att jag inte har NÅGON som helst koll på dagens eller ens gårdagens prylar. Skulle vilja ha en snäll nybörjarutrustning för en billig peng.På vilka sidor köper man begagnad utrustning här i Sverige?
Måste man ha möjlighet att kolla in grejorna innan köp? Jag menar om man ska köpa från andra ändan Sverige är det ju lite svårt och den lokala marknaden är begränsad…
Vad ska man tänka på?
Många prylar är billigare utomlands, är det värt att köpa nytt eller begagnat från utlandet eller äter fraktkostnad upp eventuell vinst?
Är det ok att posta frågor av typen ”Passar den här utrustningen mej och är den rätt prissatt?” på detta forum?
Fler frågor kommer!
Logga in för att svara.